broken clouds
11°C
26.03.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Обрадовић: Проверите податке у Централном регистру

20.11.2020. 12:23 12:24
Пише:
Фото: Tanjug

БЕОГРАД: Министарка државне управе и локалне самоуправе Марија Обрадовић позвала је данас грађане да провере своје податке из Централног регистра становништва на порталу електронске управе и укажу на неправилности које се односе на њихове податке, са циљем да већ на пролеће државне институције могу да приступају Регистру и да грађани више не морају да иду од шалтера до шалтера.

Грађани, како каже, треба да провере податке и пријаве ако је неки податак погрешан како би се он кориговао.

"Волела бих да се грађани упуте у поште и локалне администрације јер ће тамо добити параметре, односно даља упутства како треба да користе Централни регистар становништва", рекла је Обрадовић за Танјуг приликом обиласка Канцеларије за ИТ и еУправу.

Она је објаснила да ће у поштама, као и локалним администрацијама грађани добити шифре за коришћење портала еuprava.gov.rs како би могли да провере податке.

"Више нећемо у различитим поступцима тражити да људи иду од шалтера до шалтера и да прикупљају документацију. То ће институције једна од друге тражити, односно, повлачиће из централне базе", објаснила је министарка.

Према њеним речима, важно је да држава ради посао за грађане, јер су они свуда у свету, као и у Србији свесни да је влада њихов сервис.

Обрадовић напомиње да ће бити потребно време да се подаци провере и да се од марта или априла систем стабилизује.

Изразила је задовољство организацијом Канцеларије за ИТ и еУправу и начином на који се подаци складиште и чувају, што је, како каже, најважније.

Директор Канцеларије за ИТ и еУправу Михаило Јовановић је рекао да се успостављање модерне електронске управе заснива на четири регистра: грађана, привреде, непокретности и адресном регистру.

"Данас правимо велики искорак заједно са Министарством државне управе на успостављању Централног регистра и могућности да грађани могу да виде своје податке. Ово је прва фаза када да ће грађани, уколико пријаве неправилности, добити одговор у електронско сандуче у року до 60 дана", истакао је Јовановић.

Он је додао да се Централни регистар становништва налази у државном дата центру по највишеим техничким и безбедносним стандардима.

Упитан ко води рачуна о безбедности података, Јовановић је казао да је према Закону о централном регистру становништва дефинисано шта је чији задатак, односно министарство ће одобравати приступ Централном регистру, а безбедност података је на Канцеларији за ИТ и еУправу.

Пише:
Пошаљите коментар