Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Obradović: Proverite podatke u Centralnom registru

20.11.2020. 12:23 12:24
Piše:
Foto: Tanjug

BEOGRAD: Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Marija Obradović pozvala je danas građane da provere svoje podatke iz Centralnog registra stanovništva na portalu elektronske uprave i ukažu na nepravilnosti koje se odnose na njihove podatke, sa ciljem da već na proleće državne institucije mogu da pristupaju Registru i da građani više ne moraju da idu od šaltera do šaltera.

Građani, kako kaže, treba da provere podatke i prijave ako je neki podatak pogrešan kako bi se on korigovao.

"Volela bih da se građani upute u pošte i lokalne administracije jer će tamo dobiti parametre, odnosno dalja uputstva kako treba da koriste Centralni registar stanovništva", rekla je Obradović za Tanjug prilikom obilaska Kancelarije za IT i eUpravu.

Ona je objasnila da će u poštama, kao i lokalnim administracijama građani dobiti šifre za korišćenje portala euprava.gov.rs kako bi mogli da provere podatke.

"Više nećemo u različitim postupcima tražiti da ljudi idu od šaltera do šaltera i da prikupljaju dokumentaciju. To će institucije jedna od druge tražiti, odnosno, povlačiće iz centralne baze", objasnila je ministarka.

Prema njenim rečima, važno je da država radi posao za građane, jer su oni svuda u svetu, kao i u Srbiji svesni da je vlada njihov servis.

Obradović napominje da će biti potrebno vreme da se podaci provere i da se od marta ili aprila sistem stabilizuje.

Izrazila je zadovoljstvo organizacijom Kancelarije za IT i eUpravu i načinom na koji se podaci skladište i čuvaju, što je, kako kaže, najvažnije.

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović je rekao da se uspostavljanje moderne elektronske uprave zasniva na četiri registra: građana, privrede, nepokretnosti i adresnom registru.

"Danas pravimo veliki iskorak zajedno sa Ministarstvom državne uprave na uspostavljanju Centralnog registra i mogućnosti da građani mogu da vide svoje podatke. Ovo je prva faza kada da će građani, ukoliko prijave nepravilnosti, dobiti odgovor u elektronsko sanduče u roku do 60 dana", istakao je Jovanović.

On je dodao da se Centralni registar stanovništva nalazi u državnom data centru po najvišeim tehničkim i bezbednosnim standardima.

Upitan ko vodi računa o bezbednosti podataka, Jovanović je kazao da je prema Zakonu o centralnom registru stanovništva definisano šta je čiji zadatak, odnosno ministarstvo će odobravati pristup Centralnom registru, a bezbednost podataka je na Kancelariji za IT i eUpravu.

Piše:
Pošaljite komentar