НОВА ОГРАНИЧЕЊА НА АЕРОДРОМИМА ШИРОМ ЕВРОПЕ Прочитајте пажљиво ДА ВАС ЗБОГ ОВОГА НЕ ВРАТЕ С ЛЕТА! Мера креће 1. СЕПТЕМБРА
Недавно ажурирана регулатива ЕУ поново је увела ограничења за путнике који путују европском авио-компанијом, те је најављено да ће од 1. септембра 2024. године путници бити ограничени на највише 100 мл течности у свом ручном пртљагу, укључујући аеросол и гел контејнере, преноси "Шенген Њуз".
Саопштену вест прокоментарисао је у саопштењу за јавност Међународног савета аеродрома (АЦИ) Европе, који је навео да ће нова мера утицати и на путнике и на аеродроме.
АЦИ Европа је позвао Комисију ЕУ и државе чланице да успоставе мапу пута с постављеним циљевима за ту меру, која је према њима привремена.
Ново ограничење изазвало је све аеродроме који су инсталирали Ц3 скенере који су најнапреднији уређаји за стандарде детекције.
До сада су ови скенери омогућавали путницима да носе течности без икаквих ограничења, као и да их држе уз електронске уређаје, попут лаптопа.
АЦИ очекује да ће ново ограничење довести до значајног оперативног оптерећења и да ће утицати на искуство путника и аеродроме који су применили ову врсту технологије, с обзиром да куповина Ц3 скенера може коштати скоро осам пута више од обичних машина. Њихови трошкови одржавања су такође четири пута већи.
- Међутим, остаје чињеница да су они аеродроми који су рано усвојили ову нову технологију тешко кажњени и оперативно и финансијски. Они су донели одлуку да инвестирају и уведу Ц3 скенере у доброј намери, на основу тога што је ЕУ дала зелено светло за ову опрему без икаквих ограничења - изјавио је Оливер Јанковец, генерални директор АЦИ Европа.
Он је такође позвао да напредујући, систем сертификације ЕУ мора да обезбеди неопходну "правну сигурност".
Многе земље ЕУ су примениле С3 скенере
Неки аеродроми у Немачкој, Ирској, Италији, Литванији, Холандији, Шведској и Малти поставили су Ц3 скенере, док је у Великој Британији укупно шест мањих аеродрома инсталирало уређаје. Сви ови аеродроми у Великој Британији су обавезни да имплементирају ново ликвидно правило.
Попут ЕУ, британске власти нису имале конкретну мапу пута за уведено ново правило.
- Овај привремени потез треба да омогући даља побољшања нових система контролних пунктова и утицаће само на мали број путника - навео је ДфТ портпарол.
Влада је од британских аеродрома захтевала да уведу нове скенере до 1. јуна 2024. године, али су касније одложени за још годину дана јер многи аеродроми у УК, укључујући највећи и са највећим прометом, нису стигли на време да примене Ц3 скенере.