Путници из Србије добили ХИТНО ОБАВЕШТЕЊЕ! ЗА ЛЕТ ДО АНТАЛИЈЕ ПОТРЕБНО СТРПЉЕЊЕ: Због реконструкције аеродрома касне авиони, а НЕБО НАД ТУРСКОМ НИКАД ВРЕЛИЈЕ
Инфраструктурни радови на унапређењу аеродрома у Анталији и недавни штрајк тамошње контроле лета продужавају време летова до тог града из свих делова света.
Путници губе стрпљење, а авио-компаније слотове.
Према подацима Националне асоцијације туристичких агенција YUTA, Турску годишње посети око 300.000 српских туриста. Од тог броја, чак две трећине у Турску долази на летовање. Посебно је популарна анталијска регија или такозвана „турска ривијера“ којој припадају летовалишта Анталија, Кемер, Лара, Белек, Сиде и Алања.
Најбржи и најлакши начина да се стигне до тих летовалишта на Средоземном мору је авионом, из Београда или Ниша. Тај вид превоза најчешће бирају породице са децом, па се за чартер летове до Анталије током летње сезоне неретко тражи авио-карта више. Међутим, досадашње веома комфорно путовање овог лета губи тај епитет, а разлога за то је неколико.
Анталија је трећи најпрометнији у Турској и годишње опслужује више од 35 милиона путника, који у највећем броју стижу из Европе. Како би адекватно прихватили толики број путника, на аеродрому су 2022. године започели значајне инфраструктурне радове на унапређењу. Пројекат проширења аеродрома, вредан је више од 775 милиона евра, одвијаће се у три фазе и трајати све до 2039. године. Највећи део посла биће завршен до краја 2025. године, када ће постојећа инфраструктура бити проширена за чак 1,5 милиона квадратних метара и 68 паркинг позиција за авионе. Очекује се да ће то значајно допринети унапређењу турске економије, као и даљем развоју туризма у тој земљи. Цела прича о проширењу аеродрома имала би крајње позитиван исход да се овог лета туристи нису суочили са великим кашњењима.
Међутим, на редовност авио-саобраћаја у Анталији утичу и други фактори. У медијима су се протеклих недеља могле наћи информације да је управо на анталијском аеродрому дошло до штрајка контроле лета. Незадовољни платама и условима рада, током прве половине јула, запослени у тој служби спроводили су минимум операција, због чега је у доласцима и одласцима од редовних термина одступала половина летова свих авио-компанија.
Незадовољна ситуацијом на небу изнад Турске огласила се чешка авио-компанија Смартвингс. Како наводе у свом саопштењу издатом 30. јуна 2024. године, највеће проблеме имају управо у ваздушном простору Турске, односно Анталије, где је у суботу 29. јуна одложено свих 30 летова њихове компаније. Из Смартвингса саопштавају да је то за њих неприхватљива ситуација, због које су захтевали хитну реакцију Европске агенције за контролу ваздушног саобраћаја (Еуроцонтрол). „Ако Еуроконтрол хитно не пронађе правни лек за управљање европским ваздушним простором и не реши са турским контролорима лета питање управљања авионима у турском ваздушном простору, због ког сада долази до непотребног одлагања летова, чекања авиона на слетање, чак и принудног преусмеравања авиона на алтернативне аеродроме, мораћемо да откажемо део или све летове за Анталију у Турској,“ наводи се у саопштењу компаније Смартвингс.
Опсежни инфраструктурни радови који се обављају на аеродрому у Анталији утичу и на летове српске националне авио-компаније. Ер Србија је 30. јуна на свом веб-сајту истакла обавештење за путнике у коме наводи да током летење сезоне може доћи до одређених одступања од планираног реда летења свих авио-компанија које лете до Анталије, па тако и њихових чартер летова између Београда и тог града у Турској.
Због свега наведеног чини се да овог лета није топло само на анталијској обали, већ и на небу изнад Турске. Како ће се авио-саобраћај у Анталији даље одвијати показаће време, а до тада поред неопходних ствари, путници ће за летовање морати да спакују и веће стрпљење.