Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

На деоници од Овче до Зрењанина будућег ауто-пута предвиђено шест наплатних станица

09.09.2023. 14:29 14:32
Пише:
Фото: pixabay.com

На деоници од Овче до Зрењанина будућег ауто-пута Нови Сад- Зрењанин-Београд предвиђено је шест наплатних станица, од којих је она у Овчи чеона и налази се на траси ауто-пута. Остало ће бити споредна наплатна места у оквиру денивелисаних раскрсница.

На територији града Зрењанина предвиђена су три наплатна места - Орловат, Ечка и Зрењанин – Запад. Планирано је да наплатно место у Орловату има пет канала, у Ечки осам, а на западу града 17.

Недавно је одржана јавна расправа и презентација  Студије о процени утицаја на животну средину пројекта изградње ауто-пута Београд - Зрењанин - Нови Сад, који ће имати облик ћириличног слова П. Расправљало се о првој деоници, од Овче до Зрењанина, дужине 67 километара. Посебно поглавље студије посвећено је наплати путарине. Ауто-пут требало би да је дужине око 100 киломертара.

„Концепција наплате путарине на ауто-путевима је опредељена кроз затворени систем. То значи да сваки улазно - излазни саобраћајни ток са ауто-пута и на њега, пролази кроз наплатно место. Садашњи начин рада овог система је да се при уласку на ауто-пут добије идентификациона картица која бележи податке о улазу на њега, да би се по напуштању ауто-пута, а на основу података из картице, плаћао одређени тарифни износ. Основна предност затвореног система је што се обухватају сви корисници ауто-пута, без обзира да ли се ради о транзитном, регионалном или локалном саобраћају, а заобилазак наплате путарине се искључује”, пише у поменутој студији.

Почетак трасе планиран је на петљи Овча, на делу такозване Северне магистралне тангенте. Траса даље прелази пругу, иде североисточно преко пољопривредног земљишта, а затим прелази реку Тамиш, где је планиран мост. Траса даље наставља на север, где су планиране петље Глогоњ/Јабука, као и петља Ковачица. У овом делу положај трасе био је условљен положајем изграђених заливних система као и планираних ветропаркова. Након петље Ковачица, траса благо скреће северозападно. Непосредно пре Предела изузетних одлика Потамишје даље наставља северно, где је планиран мост преко реке Тамиш и прелаз преко пруге. Затим иде северно до петље Орловат. Након ње, траса скреће северозападно према Ечки, где ће се налазити нова петља, планирана у близини фабрике гума „Линглонг”. Траса у овом делу је планирана јужно од Зрењанина.

Даље идући ка западу, траса прелази реку Бегеј и наставља према планираној петљи Зрењанин - Запад. Ова петља истовремено представља и крај прве деонице ауто-пута Београд – Зрењанин, заједно са везом са обилазницом северно од Зрењанина.       

        Ж. Балабан

Пише:
Пошаљите коментар