Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Na deonici od Ovče do Zrenjanina budućeg auto-puta predviđeno šest naplatnih stanica

09.09.2023. 14:29 14:32
Piše:
Izvor: pixabay.com

Na deonici od Ovče do Zrenjanina budućeg auto-puta Novi Sad- Zrenjanin-Beograd predviđeno je šest naplatnih stanica, od kojih je ona u Ovči čeona i nalazi se na trasi auto-puta. Ostalo će biti sporedna naplatna mesta u okviru denivelisanih raskrsnica.

Na teritoriji grada Zrenjanina predviđena su tri naplatna mesta - Orlovat, Ečka i Zrenjanin – Zapad. Planirano je da naplatno mesto u Orlovatu ima pet kanala, u Ečki osam, a na zapadu grada 17.

Nedavno je održana javna rasprava i prezentacija  Studije o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje auto-puta Beograd - Zrenjanin - Novi Sad, koji će imati oblik ćiriličnog slova P. Raspravljalo se o prvoj deonici, od Ovče do Zrenjanina, dužine 67 kilometara. Posebno poglavlje studije posvećeno je naplati putarine. Auto-put trebalo bi da je dužine oko 100 kilomertara.

„Koncepcija naplate putarine na auto-putevima je opredeljena kroz zatvoreni sistem. To znači da svaki ulazno - izlazni saobraćajni tok sa auto-puta i na njega, prolazi kroz naplatno mesto. Sadašnji način rada ovog sistema je da se pri ulasku na auto-put dobije identifikaciona kartica koja beleži podatke o ulazu na njega, da bi se po napuštanju auto-puta, a na osnovu podataka iz kartice, plaćao određeni tarifni iznos. Osnovna prednost zatvorenog sistema je što se obuhvataju svi korisnici auto-puta, bez obzira da li se radi o tranzitnom, regionalnom ili lokalnom saobraćaju, a zaobilazak naplate putarine se isključuje”, piše u pomenutoj studiji.

Početak trase planiran je na petlji Ovča, na delu takozvane Severne magistralne tangente. Trasa dalje prelazi prugu, ide severoistočno preko poljoprivrednog zemljišta, a zatim prelazi reku Tamiš, gde je planiran most. Trasa dalje nastavlja na sever, gde su planirane petlje Glogonj/Jabuka, kao i petlja Kovačica. U ovom delu položaj trase bio je uslovljen položajem izgrađenih zalivnih sistema kao i planiranih vetroparkova. Nakon petlje Kovačica, trasa blago skreće severozapadno. Neposredno pre Predela izuzetnih odlika Potamišje dalje nastavlja severno, gde je planiran most preko reke Tamiš i prelaz preko pruge. Zatim ide severno do petlje Orlovat. Nakon nje, trasa skreće severozapadno prema Ečki, gde će se nalaziti nova petlja, planirana u blizini fabrike guma „Linglong”. Trasa u ovom delu je planirana južno od Zrenjanina.

Dalje idući ka zapadu, trasa prelazi reku Begej i nastavlja prema planiranoj petlji Zrenjanin - Zapad. Ova petlja istovremeno predstavlja i kraj prve deonice auto-puta Beograd – Zrenjanin, zajedno sa vezom sa obilaznicom severno od Zrenjanina.       

        Ž. Balaban

Autor:
Pošaljite komentar