(ФОТО) ТЕМА „ДНЕВНИКА” НА БРЗОЈ ПРУЗИ ОД НОВОГ САДА ДО СУБОТИЦЕ Четири моста преко канала Дунав-Тиса-Дунав; Погледајте где ће се налазити
Од 58 објеката који ће бити изграђени на траси брзе пруге од Новог Сада до Суботице четири се налазе изнад канала Дунав - Тиса - Дунав. Реч је о три железничка моста и једном вијадукту.
Четири моста преко канала Дунав - Тиса - Дунав– Нови железнички мост преко канала ДТД у Сајлову дугачак је 154 метра – каже портпарол „Инфраструктуре железнице Србије“ Ненад Станисављевић. – За изградњу су коришћени шипови дуги између 20 и 23 метра. У првој половини децембра завршено је постављање нове челичне мостовске конструкције. До краја децембра требало би да буде завршено и бетонирање моста, након чега на мосту наредних 28 дана неће бити активности. Након тог рока, отприлике у фебруару, може да почне постављање нових колосека.
Недалеко одатле, на подручју Сајлова, биће изграђен још један железнички мост преко канала ДТД. На тој локацији већ постоји мост, који ће бити срушен, а на његовом месту биће саграђен нови. Преко новог железничког моста прелазиће два теретна колосека за Руменку, а од моста ће се један од њих одвајати ка Римским Шанчевима. Рушење старог моста почеће у фебруару.
По Станисављевићевим речима, идејним пројектом изградње брзе пруге Нови Сад – Суботица – државна граница пројектован је мост који премошћује канал Бечеј-Богојево, на деоници између Змајева и Врбаса.
– Пројектом је предвиђен двоколосечни мост, који у једном распону премошћује канал – објашњава Станисављевић. – Дужина овог моста је 63 метра. Статичка висина решетке је око 8,7 метара. Главни носачи моста су на осовинском распону од око десет и по метара, а чине их горњи појасеви доњи појасеви и дијагонале. Карактеристично за доње појасеве је то што су осим затежућим силама изложени и моментима савијања. Главни носачи су у нивоу доњег појаса повезани попречним носачима, а у горњи појасеви су повезани спрегом за ветар. За изградњу моста коришћени су шипови дужине 17 метара. Колосеци су на осовинском растојању од око четири и по метра. Мост је опремљен системом за одводњавање. Нове челичне мостовске конструкције постављене су већ и на овом мосту. До краја године требало би да буде завршено бетонирање моста, после чега и овде следи мировање наредних 28 дана, а потом и постављање нових колосека.
Пројектована дужина вијадукта у Врбасу је око 1.417 метара. Вијадукт у Врбасу биће двоколосечан, са размаком колосека од четири и по метра. Сви стубови вијадукта су армиранобетонски, док се челичним конструкцијама премошћава укупно осам распона, сваки дужине 48,7 метара. Градња је почела 1. јула прошле године, а у првој половини децембра у току је било армирање и бетонирање доње и горње плоче, ревизионих стаза, заваривање и монтажа елемената мостовске решетке, као и хидроизолациони радови.
Како каже портпарол „Инфраструктуре железнице Србије“ Ненад Станисављевић, изградњом новог железничког вијадукта у Врбасу, овај градић ће буквално бити премошћен пругом, чиме ће целокупна безбедност саобраћаја бити подигнута на највиши ниво.
Четврти објекат на брзој прузи Нови Сад – Суботица изнад канала ДТД, је и највећи и најсложенији грађевински објекат на читавој деоници. У питању је нови железнички вијадукт, који се гради у Врбасу.
Изградња пруге Нови Сад – Суботица – државна граница за возове чија брзина је до 200 километара на сат је у пуном јеку. Иако је уговорени рок за завршетак радова до краја августа 2025, план је да градња буде завршена до истека следеће године. Због тога се радови на неким местима изводе и током ноћи.
Траса брзе пруге до границе са Мађарском дуга је 108 километара. То је трећа деоница пруге за велике брзине кроз Србију, од Београда до Келебије.
Извођач радова је кинески конзорцијум „China Railway Интернатионал” и „China Communications Цонструцтион Company”, а вредност уговора и до сада два потписана анекса је готово 1,17 милијарди долара.
Када пруга буде завршена, међународни путнички возови ову релацију прелазиће за 42 минута.
З. Милосављевић