(FOTO) TEMA „DNEVNIKA” NA BRZOJ PRUZI OD NOVOG SADA DO SUBOTICE Četiri mosta preko kanala Dunav-Tisa-Dunav; Pogledajte gde će se nalaziti
Od 58 objekata koji će biti izgrađeni na trasi brze pruge od Novog Sada do Subotice četiri se nalaze iznad kanala Dunav - Tisa - Dunav. Reč je o tri železnička mosta i jednom vijaduktu.
Četiri mosta preko kanala Dunav - Tisa - Dunav– Novi železnički most preko kanala DTD u Sajlovu dugačak je 154 metra – kaže portparol „Infrastrukture železnice Srbije“ Nenad Stanisavljević. – Za izgradnju su korišćeni šipovi dugi između 20 i 23 metra. U prvoj polovini decembra završeno je postavljanje nove čelične mostovske konstrukcije. Do kraja decembra trebalo bi da bude završeno i betoniranje mosta, nakon čega na mostu narednih 28 dana neće biti aktivnosti. Nakon tog roka, otprilike u februaru, može da počne postavljanje novih koloseka.
Nedaleko odatle, na području Sajlova, biće izgrađen još jedan železnički most preko kanala DTD. Na toj lokaciji već postoji most, koji će biti srušen, a na njegovom mestu biće sagrađen novi. Preko novog železničkog mosta prelaziće dva teretna koloseka za Rumenku, a od mosta će se jedan od njih odvajati ka Rimskim Šančevima. Rušenje starog mosta počeće u februaru.
Po Stanisavljevićevim rečima, idejnim projektom izgradnje brze pruge Novi Sad – Subotica – državna granica projektovan je most koji premošćuje kanal Bečej-Bogojevo, na deonici između Zmajeva i Vrbasa.
– Projektom je predviđen dvokolosečni most, koji u jednom rasponu premošćuje kanal – objašnjava Stanisavljević. – Dužina ovog mosta je 63 metra. Statička visina rešetke je oko 8,7 metara. Glavni nosači mosta su na osovinskom rasponu od oko deset i po metara, a čine ih gornji pojasevi donji pojasevi i dijagonale. Karakteristično za donje pojaseve je to što su osim zatežućim silama izloženi i momentima savijanja. Glavni nosači su u nivou donjeg pojasa povezani poprečnim nosačima, a u gornji pojasevi su povezani spregom za vetar. Za izgradnju mosta korišćeni su šipovi dužine 17 metara. Koloseci su na osovinskom rastojanju od oko četiri i po metra. Most je opremljen sistemom za odvodnjavanje. Nove čelične mostovske konstrukcije postavljene su već i na ovom mostu. Do kraja godine trebalo bi da bude završeno betoniranje mosta, posle čega i ovde sledi mirovanje narednih 28 dana, a potom i postavljanje novih koloseka.
Projektovana dužina vijadukta u Vrbasu je oko 1.417 metara. Vijadukt u Vrbasu biće dvokolosečan, sa razmakom koloseka od četiri i po metra. Svi stubovi vijadukta su armiranobetonski, dok se čeličnim konstrukcijama premošćava ukupno osam raspona, svaki dužine 48,7 metara. Gradnja je počela 1. jula prošle godine, a u prvoj polovini decembra u toku je bilo armiranje i betoniranje donje i gornje ploče, revizionih staza, zavarivanje i montaža elemenata mostovske rešetke, kao i hidroizolacioni radovi.
Kako kaže portparol „Infrastrukture železnice Srbije“ Nenad Stanisavljević, izgradnjom novog železničkog vijadukta u Vrbasu, ovaj gradić će bukvalno biti premošćen prugom, čime će celokupna bezbednost saobraćaja biti podignuta na najviši nivo.
Četvrti objekat na brzoj pruzi Novi Sad – Subotica iznad kanala DTD, je i najveći i najsloženiji građevinski objekat na čitavoj deonici. U pitanju je novi železnički vijadukt, koji se gradi u Vrbasu.
Izgradnja pruge Novi Sad – Subotica – državna granica za vozove čija brzina je do 200 kilometara na sat je u punom jeku. Iako je ugovoreni rok za završetak radova do kraja avgusta 2025, plan je da gradnja bude završena do isteka sledeće godine. Zbog toga se radovi na nekim mestima izvode i tokom noći.
Trasa brze pruge do granice sa Mađarskom duga je 108 kilometara. To je treća deonica pruge za velike brzine kroz Srbiju, od Beograda do Kelebije.
Izvođač radova je kineski konzorcijum „China Railway International” i „China Communications Construction Company”, a vrednost ugovora i do sada dva potpisana aneksa je gotovo 1,17 milijardi dolara.
Kada pruga bude završena, međunarodni putnički vozovi ovu relaciju prelaziće za 42 minuta.
Z. Milosavljević