ŠOPING LUDILO ILI DOBRO OSMIŠLJENA PREVARA Evo kako da izbegnete zamke Crnog petka NE NASEDAJTE NA POPUSTE KOJI TO NISU!
Ekonomista Milan Beslać ocenio je danas da ograničen broj proizvoda po sniženim cenama za Crni petak predstavlja marketinški trik za sledeću kupovinu i psihološki efekat da i potrošač može i da zaradi.
Ekonomista je podsetio da je Crni petak nastao 1869. godine kada je došlo do kraha AMERIČKE berze zlata jer su dva brokera pokušala da kupe sve količine zlata ali je tadašnji predsednik Uliks S. Grant plasirao na tržište ogromnu količinu zlata po niskim cenama i ta dvojica brokera su bankrotirala.
"To je bio crni petak za njih dvojicu", kazao je Beslać za Tanjug.
Dodao je i da je sam naziv "Crni petak" paradoksalan jer se u našoj zemlji kada je u pitanju taj dan misli na tri uspeha.
"To je uspeh potrošača da kupe nešto navodno jeftinije, uspeh prodavaca da prodaju veći obim svojih proizvoda i uspeh države da uzme porez", istakao je Beslać.
On navodi da je u Americi taj dan uvek ispraćen tučama i kampovanja zbog toga što je uvek plasirana ograničena količina proizvoda, ali i zbog toga što on traje jedan dan, dok u Srbiji zvanično počinje 25. novembra i traje cele te nedelje.
"Svaki trgovac ili proizvođač pravi plan prodaje. On onda tokom godine analizira nekonkurentne zalihe i zalihe koje imaju konkurentnu prođu i na njih se stavlja popust. Nekada smo imali novogodišnje popuste, samo što su to bili stvarni popusti zato što su kompanije koje su imale viška svojih proizvoda, koje nisu prodali sezonski", naglasio je Beslać.
Kada je u pitanju marketing influensera, on je rekao da su prisutne prevare među influenserima ali i na deklaracijama proizvoda na kojima može pisati da su patike protiv kiše a da to tako ne bude i uporedio to sa američkim načinom prodaje.
"U Americi brend sam po sebi sadrži sve kvalitete i održava odnose sa potrošačima na najkvalitetniji mogući način. Kod nas brendovi ne znače ništa, a sistem potrošačkog društva je ušao kod nas sa zapada i mi smo se na to već navikli", kazao je ekonomista.
Beslać je zaključio da svi moraju da rade na sebi kako ne bi pronalazili vrednosti u garderobi i da kvaliteti postoje u ljubavi, prijateljstvu i saosećanju.
Poslednji petak u novembru poznat je kao "Crni petak" kada trgovci obično ponude kupcima proizvode po sniženoj ceni.