МИЛИОНИ КУПАЦА КОРИСТЕ ТРИК СА БАНАНОМ ДА ВАРАЈУ НА САМОУСЛУЖНИМ КАСАМА Све више ланаца тражи опет касире
Велики број људи користи самоуслужне касе да неке артикле мање плати, или их не плати уопште, а то ствара огромне муке ланцима супермаркета који се онда радије враћају „добрим старим касирима“.
Шест милиона Британаца злоупотребљава самоуслужне касе у супермаркетима и тако краде, утврдила је студија Ипсоса, преноси Дејли мејл.
Када се бирају артикли на екрану, сваки осми купац је кликнуо на јефтинију опцију иако то није артикал који заправо купује.
Ипсос је спровео анкету међу 1.099 људи, како би истражио праксу названу „банана трик“. То се обично догађа приликом куповине воћа или поврћа где потрошачи намерно бирају на екрану јефтинију опцију.
Занимљиво је да 48 одсто испитаника верује да „банана трик“ не би требало да буде посматран као кривично дело.
Осам одсто је истакло да су украли намирницу јефтинију од 10 фунти, а 26 процената је казало да то не би требало да буде прекршај.
Има и оних који су признали да не плаћају артикле од једне фунте.
Дејли мејл даље преноси да су крађе по радњама порасле на рекордне нивое. Забележено их је 443.995 за годину дана, што је око 50 крађа дневно.
Према одређеним проценама, годишње се тако направи штета од 1,8 милијарди фунти, а продавнице морају да издвоје додатних 700 милиона како би увеле безбедносне мере.
Да ли самоуслужне касе прикривају крађе?
Многи криве увођење самоуслужних каса за раст крађа.
Број самоуслужних каса је у Британији порастао са 53.000 на 80.000, а у САД су почели да се враћају стандардним касама.
Изгледа да ће и неки британски ланци маркета учинити исто.
Директор „Morrisons“-a је признао да су „отишли предалеко“ у постављању самоуслужних каса тако да ће сада тражити начин да „успоставе баланс“.
Из „Асде“ су саопштили да ће уместо тога уложити у људство. Ипак, већина великих маркета наставља са постављањем каса за самостално плаћање јер се тако повећава ефикасност, али и смањују трошкови.
Међутим, има и купаца који се жале на машине јер више воле да су у интеракцији са људима током плаћања.
Забележен је и пораст крађа међу припадницима средње класе, због чега „Morrisons“ сада преиспутује одлуку о постављању самоуслужних каса. Поједине продавнице ће такве касе затворити на неколико сати дневно, шест дана у недељи.