АМЕРИЧКИ ГИГАНТ ГАСИ 4.000 РАДНИХ МЕСТА У ЕВРОПИ! Све тежа битка са кинеским ривалима
Форд планира да отпусти око 4.000 радних места у Европи, јер се произвођач аутомобила бори са успоравањем потражње за електричним возилима и жестоком конкуренцијом са кинеским ривалима.
Америчка компанија саопштила је у среду да ће смањења бити на снази до краја 2027. и да ће утицати на око 3.000 радних места у Немачкој и 800 у Великој Британији, што представља око 14 одсто од 28.000 запослених у Европи. Ови потези чекају разговоре са синдикатима. Фордове две локације у Великој Британији у Дагенхаму и Халевуду неће бити погођене. Дејв Џонстон, Фордов европски потпредседник, рекао је да је произвођач аутомобила остао посвећен региону.
- Од кључног је значаја предузети тешке, али одлучне акције како би се осигурала будућа конкурентност Форда у Европи. Глобална аутомобилска индустрија нашла се под интензивним притиском да затвори фабрике и смањи број запослених у Европи и другде усред успоравања раста продаје електричних возила и жестоке конкуренције цена са кинеским ривалима.
Фолксваген највећи европски произвођач аутомобила, такође планира да затвори најмање три немачке фабрике и укине десетине хиљада радних места због оштрог губитка тржишног удела у Кини и споре потражње за возилима у Европи. Форд се мучио у Европи, где је годинама бележио губитке и испуштао послове. Како би одговорила на успоравање потражње, компанија је смањила број возила у својој линији како би се фокусирала на профитабилнија подручја на високо конкурентном тржишту. Почетком прошле године саопштио је да ће смањити 3.800 радних места у Европи, укључујући 1.300 у Великој Британији. Запослени у Форду учествују у штрајку упозорења ИГ Металл у октобру.
Њен извршни директор Џим Фарли је такође у прошлости упозоравао да би производња електричних аутомобила захтевала 40 одсто мање радника него возила која покрећу мотори са унутрашњим сагоревањем. Форд је такође рекао да ће смањити производњу свог новог Експлорера, електричног спортског теренског возила развијеног и произведеног у Немачкој, што би резултирало још краћим радним временом у његовој фабрици у Келну.
Компанија је уложила 2 милијарде долара у трансформацију фабрике у производњу електричних возила. Појачани ветрови индустрије такође су се повећали због строжих правила о емисијама у Великој Британији и на континенту. Продаја електричних возила на кључним тржиштима као што је Немачка значајно је опала последњих месеци након што су владе изненада повукле или смањиле субвенције за куповину електричних возила.
Фордов главни финансијски директор Џон Лолер недавно је издао саопштење немачкој влади, позивајући је да учини више на побољшању тржишних услова и да обезбеди флексибилност у испуњавању циљева емисија.