Ремонтована машина на проби на банатским пругама
ЗРЕЊАНИН: Ремонт машине за редовно одржавање геометрије колосека за потребе „Инфраструктуре железнице Србије“ завршен је 20. септембра у зрењанинској фабрици „Шинвоз“.
Пробна вожња је обављена у присуству сервисера, на прузи Зрењанин – Елемир, а ових дана, до суботе је у пробном раду на деоници пруге Кикинда – Метанолско- -сирћетни комплекс Кикинда. Очекује се да до краја октобра буде завршен и ремонт друге машине за редовно одржавање геометрије колосека, која се ремонтује у истој фабрици.
Реч је о машинама аустријске компаније „Plasser & Theurer“, једног од највећих произвођача машина за одржавање и полагање пруга у свету. Ова аустријска компанија две машине за одржавање пруга ремонтује за потребе „Инфраструктуре железнице Србије“ без накнаде, као донацију. „Plasser & Theurer“ је у зрењанинском „Шинвозу“ отворио овлашћени регионални сервисни центар, па је ова донација резултат промоције нових услуга које аустријска компанија нуди у региону, али и дугогодишње успешне сарадње са српским железницама. Ремонт ове две машине финансира се из донације вредне 1,8 милиона евра. Уговор о донацији потписали су „Инфраструктура железнице Србије“ и компанија „Plasser & Theurer“.
„Ове две машине, кључне за редовно одржавање геометрије колосека, произведене су 2003. и 2004. године. Једна је пре ремонта обавила 18.000, а друга нешто више од 12.000 радних сати на терену. Након ремонта оне ће приоритетно бити ангажоване на одржавању магистралних српских пруга. Техничко-технолошки ће бити оспособљене и за радове на брзој прузи Београд – Нови Сад“, објавила је „Инфраструктура железнице Србије“.
Ремонт машина се одвија у две фазе. Прва фаза ремонта обе машине, поред осталог, обухвата оправку осовинских слогова, оправку обртних постоља, замену подбијачких агрегата, оправку кочионих уређаја, замену оштећених стакала, замену дизел мотора, фарбање, калибрисање, сервис клима уређаја и уградњу уређаја будности. Друга фаза ремонта је планирана за новембар, када ће се обновити ентеријер машина и уградити лед светла.
„У оквиру одржавања ремонтованих машина за редовно одржавање геометрије колосека предвиђен је контролни преглед машина на свака 24 месеца, а главна оправка након шест година од дана примопредаје из фабричког погона ремонтера. На овај начин ћемо обезбедити да у прелазном периоду одржавање геометрије колосека на српским пругама буде квалитетно, док се не реализује набавка нове, модерне механизације за одржавање пруга, која је неопходна што пре због старости и техничких могућности расположивих машина“, кажу у „Инфраструктури железнице Србије“.
Ж. Б.