Remontovana mašina na probi na banatskim prugama
ZRENJANIN: Remont mašine za redovno održavanje geometrije koloseka za potrebe „Infrastrukture železnice Srbije“ završen je 20. septembra u zrenjaninskoj fabrici „Šinvoz“.
Probna vožnja je obavljena u prisustvu servisera, na pruzi Zrenjanin – Elemir, a ovih dana, do subote je u probnom radu na deonici pruge Kikinda – Metanolsko- -sirćetni kompleks Kikinda. Očekuje se da do kraja oktobra bude završen i remont druge mašine za redovno održavanje geometrije koloseka, koja se remontuje u istoj fabrici.
Reč je o mašinama austrijske kompanije „Plasser & Theurer“, jednog od najvećih proizvođača mašina za održavanje i polaganje pruga u svetu. Ova austrijska kompanija dve mašine za održavanje pruga remontuje za potrebe „Infrastrukture železnice Srbije“ bez naknade, kao donaciju. „Plasser & Theurer“ je u zrenjaninskom „Šinvozu“ otvorio ovlašćeni regionalni servisni centar, pa je ova donacija rezultat promocije novih usluga koje austrijska kompanija nudi u regionu, ali i dugogodišnje uspešne saradnje sa srpskim železnicama. Remont ove dve mašine finansira se iz donacije vredne 1,8 miliona evra. Ugovor o donaciji potpisali su „Infrastruktura železnice Srbije“ i kompanija „Plasser & Theurer“.
„Ove dve mašine, ključne za redovno održavanje geometrije koloseka, proizvedene su 2003. i 2004. godine. Jedna je pre remonta obavila 18.000, a druga nešto više od 12.000 radnih sati na terenu. Nakon remonta one će prioritetno biti angažovane na održavanju magistralnih srpskih pruga. Tehničko-tehnološki će biti osposobljene i za radove na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad“, objavila je „Infrastruktura železnice Srbije“.
Remont mašina se odvija u dve faze. Prva faza remonta obe mašine, pored ostalog, obuhvata opravku osovinskih slogova, opravku obrtnih postolja, zamenu podbijačkih agregata, opravku kočionih uređaja, zamenu oštećenih stakala, zamenu dizel motora, farbanje, kalibrisanje, servis klima uređaja i ugradnju uređaja budnosti. Druga faza remonta je planirana za novembar, kada će se obnoviti enterijer mašina i ugraditi led svetla.
„U okviru održavanja remontovanih mašina za redovno održavanje geometrije koloseka predviđen je kontrolni pregled mašina na svaka 24 meseca, a glavna opravka nakon šest godina od dana primopredaje iz fabričkog pogona remontera. Na ovaj način ćemo obezbediti da u prelaznom periodu održavanje geometrije koloseka na srpskim prugama bude kvalitetno, dok se ne realizuje nabavka nove, moderne mehanizacije za održavanje pruga, koja je neophodna što pre zbog starosti i tehničkih mogućnosti raspoloživih mašina“, kažu u „Infrastrukturi železnice Srbije“.
Ž. B.