Почела обука за службенике
КАЊИЖА: Национална академија за јавну управу Републике Србије почела је са обукама за запослене у јединцима локалне самоуправе.
Прва у низу је тродневна обука у Кањижи на тему искуства у примени новог Закона о управном поступку, у којој учествују представници општинских управа из Кањиже, Суботице и Инђије, а одржава се у Регионалном центру за професионални развој запослених у образовању у Кањижи.
Директор Националне академије за јавну управу Дражен Маравић је нагласио важност стручног усавршавања службеника у оквиру реформе јавне управе и пружању ефикасније услуге грађанима и привреди. Учесницима обуке обратили су се и председник кањишке општине Роберт Фејстамер и начелник Севернобанатског управног округа Никола Лукач, а присуствовали су заменик председника општине Кањижа Небојша Ракић и председник Скупштине општине Кањижа Милош Кравић.
Ова обука обезбеђује унапређење знања и вештина службеника за вођење управног поступка и решавање у управним стварима. Дражен Маравић је истакао да је циљ обуке унапређење ефикасности управног поступања и превазилажења постојећих проблема у примени нових законских решења у погледу рокова, достављања, основних начела поступања, одговорности државних органа и службеника, и друго.
- Наше обуке нису у форми предавања, наго у форми семинара и радионица, где колеге међусобно причају и размењују најбоље примере из праксе. Надам се да ће бити још прилика да службеницима из Кањиже и других општина пружимо прилику да се стручно усавршавају и наравно, очекујемо да грађани то што пре примете, да је управа боља, ефикаснија и бржа у пружању јавних услуга - додао је Маравић.
Према његовим речима у започетој реформи државне управе и локалне самоуправе велика значај дат је дигитализацији, па се већ посвећује више пажње електронском пружању услуга грађанима, али и електронској размени података између државних органа и локалних самоуправа, како би се ефикасније радило.
- Управа мора да више води рачуна о потребама инвеститора, о потребама привреде, да уколико је могуће на једном месту организује пружање што је могуће већег броја услуга, да не би грађани шетали од шалтера до шалтера. Уз то службеници у управи морају бити много љубазнији у комуникацији са грађанима. Водићемо рачуна о томе и да се временом обезбеде и бољи услови за рад самих службеника и управе, али и ово је један корак ка томе, да службеници добију подстицај кроз стручно усавршавање - рекао је Маравић.
Текст и фото: М. Митровић