Počela obuka za službenike
KANJIŽA: Nacionalna akademija za javnu upravu Republike Srbije počela je sa obukama za zaposlene u jedincima lokalne samouprave.
Prva u nizu je trodnevna obuka u Kanjiži na temu iskustva u primeni novog Zakona o upravnom postupku, u kojoj učestvuju predstavnici opštinskih uprava iz Kanjiže, Subotice i Inđije, a održava se u Regionalnom centru za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju u Kanjiži.
Direktor Nacionalne akademije za javnu upravu Dražen Maravić je naglasio važnost stručnog usavršavanja službenika u okviru reforme javne uprave i pružanju efikasnije usluge građanima i privredi. Učesnicima obuke obratili su se i predsednik kanjiške opštine Robert Fejstamer i načelnik Severnobanatskog upravnog okruga Nikola Lukač, a prisustvovali su zamenik predsednika opštine Kanjiža Nebojša Rakić i predsednik Skupštine opštine Kanjiža Miloš Kravić.
Ova obuka obezbeđuje unapređenje znanja i veština službenika za vođenje upravnog postupka i rešavanje u upravnim stvarima. Dražen Maravić je istakao da je cilj obuke unapređenje efikasnosti upravnog postupanja i prevazilaženja postojećih problema u primeni novih zakonskih rešenja u pogledu rokova, dostavljanja, osnovnih načela postupanja, odgovornosti državnih organa i službenika, i drugo.
- Naše obuke nisu u formi predavanja, nago u formi seminara i radionica, gde kolege međusobno pričaju i razmenjuju najbolje primere iz prakse. Nadam se da će biti još prilika da službenicima iz Kanjiže i drugih opština pružimo priliku da se stručno usavršavaju i naravno, očekujemo da građani to što pre primete, da je uprava bolja, efikasnija i brža u pružanju javnih usluga - dodao je Maravić.
Prema njegovim rečima u započetoj reformi državne uprave i lokalne samouprave velika značaj dat je digitalizaciji, pa se već posvećuje više pažnje elektronskom pružanju usluga građanima, ali i elektronskoj razmeni podataka između državnih organa i lokalnih samouprava, kako bi se efikasnije radilo.
- Uprava mora da više vodi računa o potrebama investitora, o potrebama privrede, da ukoliko je moguće na jednom mestu organizuje pružanje što je moguće većeg broja usluga, da ne bi građani šetali od šaltera do šaltera. Uz to službenici u upravi moraju biti mnogo ljubazniji u komunikaciji sa građanima. Vodićemo računa o tome i da se vremenom obezbede i bolji uslovi za rad samih službenika i uprave, ali i ovo je jedan korak ka tome, da službenici dobiju podsticaj kroz stručno usavršavanje - rekao je Maravić.
Tekst i foto: M. Mitrović