light rain
17°C
12.03.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Највише жалби на комуналне проблеме у Зрењанину

08.04.2019. 11:38 11:40
Пише:
Фото: Зрењанин

ЗРЕЊАНИН: Заштитнику грађана у Зрењанину прошле године обратило се укупно 315 особа, а у највећем броју случајева Зрењанинци су се жалили на комуналне проблеме.

Како је у свом годишњем извештају о раду навела омбудсманка Ана Ковачки, жалбе су се, пре свега, односиле на висине рачуна за поједине комуналне услуге. Такође, грађани су у 2018. години имали притужбе на висину и начин обрачуна пореза на имовину, а имали су проблема и са псима луталицама и уличном расветом. На адресу заштитнице грађана стизале су и примедбе из области радних односа, а у највећем броју случајева притужбе су се односиле на рад приватних послодаваца. Било је и жалби на однос здравствених радника према пацијентима, као и на заказивањем прегледа, а примедбе су се углавном односиле на Општу болницу.

- У области имовинско - правних односа важно је поменути да је највећи број примедби био усмерен према поступку спровођења уписа у катастар непокретности. У области комуналних услуга значајан део представки се односио и на одношење смећа и постојање дивљих депонија. Повећи број обраћања био је везан и за проблем повезивања стажа у ПИО фонду. Такође, примедбе грађана су се односиле и на висину награде за рад извршитеља – наводи Ковачки.

Она је оценила да је једна од главних одлика рада канцеларије у prеthodnom периоду била висока ефикасност у решавању предмета. Иако постоји законски рок од 30 дана од дана подношења захтева током ког заштитник грађана треба да отпочне рад на предмету, решавању се приступало одмах, односно у најкраћем могућем року.

-Изузетно висок проценат решених предмета у 2018. години, од чак 99 одсто, јасно говори о степену ефикасности заштитника грађана и доброј кооперативности контролисаних институција Града Зрењанина – објашњава Ковачки.

По питању стања људских и мањинских права, у току прошле године није било кршења права по овом основу у већем обиму.

-Може се констатовати да се то стање поправља у односу на prеthodnе године, пре свега захваљујући деловању великог броја институција и других надлежних органа који су препознали потребу за унапређењем права различитих група. То се нарочито огледа у раду Предшколске установе Зрењанин која у вишекултурној средини деци пружа могућност да усвоје различите облике комуникације, и то кроз развијање позитивних ставова према култури других народа и неговање толеранције на различитости, упознавање националне културе, очување културног идентитета, успостављање различитих културних веза и сличног – каже заштитница грађана.

Она се у свом извештају позабавила и радом Одељења за друштвене делатности Градске управе. У том делу је констатовала да је Правилником о ученичким и студентским стипендијама омогућено већем броју ученика и студената са територије града Зрењанина који похађају средње школе и високошколске установе, чији су оснивачи Република Србија, Аутономна Покрајина Војводина или јединица локалне самоуправе, да остваре право на стипендију. Повећан је и број ученика и студената који по законској дефиницији припадају некој од осетљивих друштвених група који су остварили то право.

Ж. Балабан

Пише:
Пошаљите коментар
Заштитник грађана: Унапредити положај старијих у Србији

Заштитник грађана: Унапредити положај старијих у Србији

01.10.2017. 10:49 10:51