Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Najviše žalbi na komunalne probleme u Zrenjaninu

08.04.2019. 11:38 11:40
Piše:
Foto: Zrenjanin

ZRENJANIN: Zaštitniku građana u Zrenjaninu prošle godine obratilo se ukupno 315 osoba, a u najvećem broju slučajeva Zrenjaninci su se žalili na komunalne probleme.

Kako je u svom godišnjem izveštaju o radu navela ombudsmanka Ana Kovački, žalbe su se, pre svega, odnosile na visine računa za pojedine komunalne usluge. Takođe, građani su u 2018. godini imali pritužbe na visinu i način obračuna poreza na imovinu, a imali su problema i sa psima lutalicama i uličnom rasvetom. Na adresu zaštitnice građana stizale su i primedbe iz oblasti radnih odnosa, a u najvećem broju slučajeva pritužbe su se odnosile na rad privatnih poslodavaca. Bilo je i žalbi na odnos zdravstvenih radnika prema pacijentima, kao i na zakazivanjem pregleda, a primedbe su se uglavnom odnosile na Opštu bolnicu.

- U oblasti imovinsko - pravnih odnosa važno je pomenuti da je najveći broj primedbi bio usmeren prema postupku sprovođenja upisa u katastar nepokretnosti. U oblasti komunalnih usluga značajan deo predstavki se odnosio i na odnošenje smeća i postojanje divljih deponija. Poveći broj obraćanja bio je vezan i za problem povezivanja staža u PIO fondu. Takođe, primedbe građana su se odnosile i na visinu nagrade za rad izvršitelja – navodi Kovački.

Ona je ocenila da je jedna od glavnih odlika rada kancelarije u prethodnom periodu bila visoka efikasnost u rešavanju predmeta. Iako postoji zakonski rok od 30 dana od dana podnošenja zahteva tokom kog zaštitnik građana treba da otpočne rad na predmetu, rešavanju se pristupalo odmah, odnosno u najkraćem mogućem roku.

-Izuzetno visok procenat rešenih predmeta u 2018. godini, od čak 99 odsto, jasno govori o stepenu efikasnosti zaštitnika građana i dobroj kooperativnosti kontrolisanih institucija Grada Zrenjanina – objašnjava Kovački.

Po pitanju stanja ljudskih i manjinskih prava, u toku prošle godine nije bilo kršenja prava po ovom osnovu u većem obimu.

-Može se konstatovati da se to stanje popravlja u odnosu na prethodne godine, pre svega zahvaljujući delovanju velikog broja institucija i drugih nadležnih organa koji su prepoznali potrebu za unapređenjem prava različitih grupa. To se naročito ogleda u radu Predškolske ustanove Zrenjanin koja u višekulturnoj sredini deci pruža mogućnost da usvoje različite oblike komunikacije, i to kroz razvijanje pozitivnih stavova prema kulturi drugih naroda i negovanje tolerancije na različitosti, upoznavanje nacionalne kulture, očuvanje kulturnog identiteta, uspostavljanje različitih kulturnih veza i sličnog – kaže zaštitnica građana.

Ona se u svom izveštaju pozabavila i radom Odeljenja za društvene delatnosti Gradske uprave. U tom delu je konstatovala da je Pravilnikom o učeničkim i studentskim stipendijama omogućeno većem broju učenika i studenata sa teritorije grada Zrenjanina koji pohađaju srednje škole i visokoškolske ustanove, čiji su osnivači Republika Srbija, Autonomna Pokrajina Vojvodina ili jedinica lokalne samouprave, da ostvare pravo na stipendiju. Povećan je i broj učenika i studenata koji po zakonskoj definiciji pripadaju nekoj od osetljivih društvenih grupa koji su ostvarili to pravo.

Ž. Balaban

Piše:
Pošaljite komentar
Zaštitnik građana: Unaprediti položaj starijih u Srbiji

Zaštitnik građana: Unaprediti položaj starijih u Srbiji

01.10.2017. 10:49 10:51