ЛЕТИЛИШТЕ НАДОМАК ЗРЕЊАНИНА - РЕАЛНА ПОТРЕБА Ево кад Зрењанин добија аеродром
ЕЧКА: Према Просторном плану Републике Србије, односно мрежи аеродрома, на територији града Зрењанина се планира изградња летилишта, који се може укључити у мрежу регионалне понуде.
То се наводи у елаборату за израду Плана детаљне регулације радне зоне „Југоисток II -Е“ у Зрењанину, који се налази на раном јавном увиду до 29. јуна.
У овом документу се прецизира да је летилиште копнена површина која испуњава услове за безбедно полетање и слетање ваздухоплова који се користе у пољопривреди, шумарству, за спортске активности и слично.
Ова радна зона, иначе, налази се недалеко од аеродрома „Ечка”, смештеног крај пута између Зрењанина и Београда. У поменутом елаборату стоји да је локација „Летилишта Зрењанин” на месту бившег војног аеродрома „Ечка”, југоисточно од Зрењанина. На том простору, односно у близини маневарских површина, платформи и објеката на подручју аеродрома, забрањено је коришћење и обрађивање земљишта, стварање депонија смећа, гајење житарица и предузимање осталих активности које угрожавају полетање, слетање, кретање и боравак ваздухоплова на аеродрому.
„За овај пројекат је неопходна израда Плана детаљне регулације, а летилиште се може укључити у мрежу регионалне понуде”, додаје се у документу.
Пре неколико година се спомињало да је више иностраних компанија које послују у Србији послало писма о намерама аеродрому „Ечка“ и распитивало се о могућностима коришћења његових услуга. Инострани привредници су желели да користе аеродром „Ечка“ за слетање и полетање ваздухоплова, сертификованих за аеродроме ове категорије. У питању су летелице максималне тежине 5.700 килограма, које могу да слећу на травнате полетно-слетне стазе.
Аеродром „Ечка“ је, иначе, саграђен 1942. године за потребе окупационе немачке авијације. Био је највећи војни аеродром на Балкану. Обнова и изградња садашњег аеродрома почела је 90-их година прошлог века, након пресељења спортског и пољопривредног аеродрома с Багљаша.
Ж. Балабан