Извођачи радова частили Сомборце са 700 метара пута
СОМБОР: Реконструкција локалног пута од Сомбора до Ранчева, у чијем атару се налази и градска депонија, обрадовала је житеље овог салашког насеља, али и локалну самоуправу, пошто су извођачи радова „частили“ инвеститора, односно град, са бесплатних 700 метара пута урађеног најмодернијом технологијом, која је и представљена јавности.
Наиме, предузећа ВД „Југокоп Подриње“ из Шапца, „Лафарж“ („Лафарге“), из Беочина и „Војпут“ из Суботице, управо на овом активном градилишту у Ранчеву су демонстрирали изградњу и реконструкцију путева применом технологије цементне стабилизације.
Демонстрацији напредне технологије на пројекту реконструкције пута у Ранчеву су присуствовали потпредседник Покрајинске владе Михаљ Њилаш, заменик градоначелнице Сомбора Антонио Ратковић, члан Градског већа за област комуналне делатности и инвестиције Мирослав Ковачић, представници општина Ада, Кањижа, Кула, Oyaci, Апатин, Бач, Богатић и Зрењанин, те челници предузећа која раде на примени нове технологије. Представник сомборске локалне самоуправе Антонио Ратковић се захвалио предузећима на демонстрацији модерне технологије, али и на „гратис“ уређењу пута у Ранчеву.
- Пут дужине 700 метара биће реконструисан применом модерне технологије, а извођење радова град неће коштати ништа, јер су предузећа, извођачи радова одлучили да то буде њихова донација граду. С обзиром да је реч о примени технологије која се до сада није код нас примењивала, демонстрацији присуствују и представници суседних општина који на лицу места имају прилику да виде машине којима се радови изводе и сам начин рада - рекао је Ратковић и додао ће градски органи размотрити могућност примене ове технологије приликом изградње других путева.
Горан Нонковић, директор ЈКП „Простор“, предузећа задуженог за одржавање путева у Сомбору је истакао да је основни мотив примене ове технологије, значајна уштеда у односу на конвенционалну медоду реконструкције и изградње путева.
- Према „Лафаржу“ који је задужен за подлогу, примена технологије цементне стабилизације је до 40 одсто јефтинија у односу на конвенционалну методу. Не рачунајући атарске путеве којих има више од 19.740 километара, у Сомбору имамо око 600 километара путева о којима бринемо па је за нас је примена технологије цементне стабилизације убедљиво најисплативија. Применом ове технолигије, мешајући цемент са подлогом коју затекнемо на терену, носивост подижемо до задовољавајућег нивоа, а стављањем завршног слоја асфалта обезебеђујемо дуговечност пута, што и јесте циљ- навео је Нонковић.
Технологија цементне стабилизације у Европи има успешну и широку примену. Реч је о модерној технологији стабилизације тла, изградње и реконструкције путева.
М.Миљеновић