Izvođači radova častili Somborce sa 700 metara puta
SOMBOR: Rekonstrukcija lokalnog puta od Sombora do Rančeva, u čijem ataru se nalazi i gradska deponija, obradovala je žitelje ovog salaškog naselja, ali i lokalnu samoupravu, pošto su izvođači radova „častili“ investitora, odnosno grad, sa besplatnih 700 metara puta urađenog najmodernijom tehnologijom, koja je i predstavljena javnosti.
Naime, preduzeća VD „Jugokop Podrinje“ iz Šapca, „Lafarž“ („Lafarge“), iz Beočina i „Vojput“ iz Subotice, upravo na ovom aktivnom gradilištu u Rančevu su demonstrirali izgradnju i rekonstrukciju puteva primenom tehnologije cementne stabilizacije.
Demonstraciji napredne tehnologije na projektu rekonstrukcije puta u Rančevu su prisustvovali potpredsednik Pokrajinske vlade Mihalj Njilaš, zamenik gradonačelnice Sombora Antonio Ratković, član Gradskog veća za oblast komunalne delatnosti i investicije Miroslav Kovačić, predstavnici opština Ada, Kanjiža, Kula, Oyaci, Apatin, Bač, Bogatić i Zrenjanin, te čelnici preduzeća koja rade na primeni nove tehnologije. Predstavnik somborske lokalne samouprave Antonio Ratković se zahvalio preduzećima na demonstraciji moderne tehnologije, ali i na „gratis“ uređenju puta u Rančevu.
- Put dužine 700 metara biće rekonstruisan primenom moderne tehnologije, a izvođenje radova grad neće koštati ništa, jer su preduzeća, izvođači radova odlučili da to bude njihova donacija gradu. S obzirom da je reč o primeni tehnologije koja se do sada nije kod nas primenjivala, demonstraciji prisustvuju i predstavnici susednih opština koji na licu mesta imaju priliku da vide mašine kojima se radovi izvode i sam način rada - rekao je Ratković i dodao će gradski organi razmotriti mogućnost primene ove tehnologije prilikom izgradnje drugih puteva.
Goran Nonković, direktor JKP „Prostor“, preduzeća zaduženog za održavanje puteva u Somboru je istakao da je osnovni motiv primene ove tehnologije, značajna ušteda u odnosu na konvencionalnu medodu rekonstrukcije i izgradnje puteva.
- Prema „Lafaržu“ koji je zadužen za podlogu, primena tehnologije cementne stabilizacije je do 40 odsto jeftinija u odnosu na konvencionalnu metodu. Ne računajući atarske puteve kojih ima više od 19.740 kilometara, u Somboru imamo oko 600 kilometara puteva o kojima brinemo pa je za nas je primena tehnologije cementne stabilizacije ubedljivo najisplativija. Primenom ove tehnoligije, mešajući cement sa podlogom koju zateknemo na terenu, nosivost podižemo do zadovoljavajućeg nivoa, a stavljanjem završnog sloja asfalta obezebeđujemo dugovečnost puta, što i jeste cilj- naveo je Nonković.
Tehnologija cementne stabilizacije u Evropi ima uspešnu i široku primenu. Reč je o modernoj tehnologiji stabilizacije tla, izgradnje i rekonstrukcije puteva.
M.Miljenović