overcast clouds
14°C
29.03.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Гранични прелаз Растина - Бачсентђерђ на проби

27.03.2018. 23:40 23:41
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

СОМБОР: Из никада довољно образложених и утемељених разлога, некадашњи Царски друм који је повезивао Цариград и Беч, остао је у новом веку занемарен од урбаниста, планера и оних који политички одлучују о путној инфраструктури.

Тако се десило да уместо најкраћим путем, оним преко сомборског атара, примат у повезивању Србије са Мађарском и даље средњом Европом, заузме Суботица и њена околина. Ипак, нешто се мења у светлу чињенице да се овог пролећа

очекује на сомборском делу српско-мађарске границе отварање још једног граничног прелаза - код Растине, најмањег села сомборског атара.

Да су радови на новом граничном прелазу одмакли уверила се јуче и екипа „Дневника”, а у недостатку званичних информација, житеље овог краја ће свакако обрадовати чињеница да ће поводом католичких ускршњих празника овај прелаз бити, као његова својеврсна „хладна проба”, отворен на један дан и то у уторак, 3. априла.

Захваљујући граничном прелазу Растина–Бачсентђерђ у изградњи, раздаљина између два братска града са обе стране државног раздвајања, Сомбора и Баје, смањиће се за десетак километара, чиме ће пут на север и запад Европе овом трасом постати ближи него у случају уласка у ЕУ преко неколико постојећих прелаза на подручју Суботице. Јавно предузеће „Путеви Србије” је јесенас завршило асфалтирање пута од скретања ка Растини до самог граничног прелаза, што је био један од основних услова да нова комуникација између две државе постане употребљива. Наиме, до границе је водио само земљани пут, а сада је то асфалтна саобраћајница, ширине 6,5 метара и дужине 1,76 километара изграђена на основу међудржавног споразума Србије и Мађарске о изградњи граничног прелаза Растина–Бачсентђерђ.

Посла има још, јер је деоница пута од излаза из Гакова према Растини, до одвајања према граничном прелазу у доста лошем стању, ивице саобраћајнице су на неким местима нестале због оштећења и ерозије, а и ширина пута је недовољна за овакву врсту саобраћаја.

- Деоница дужине 4,6 километара, од излаза из насељеног места Гаково до почетка земљаног пута, је ширине четири метра са завршним слојем од асфалт бетона. План је да се током 2018. године утврди пројектни задатак; изврше геодетски и геомеханички радови и техничка документација; појачано одржава карактеристична деоница 3, односно прошири пут дужине 4,6 км; обезбеди пројекат изведеног стања, обаве технички преглед изведених радова, геодетско снимање, исходовање употребне дозволе и упис у

катастар непокретности за карактеристичну деоницу 3. По окончању радова извршиће се прекатегоризација општинског пута у државни пут другог А реда – обелоданили су својевремено у за то надлежном јавном предузећу „Путеви Србије”.

Током прошле године на ургентном одржавању деонице 4, која је била земљани пут, ЈП „Путеви Србије” финансирали су радове са 85 милиона динара, а у 2018. години за појачано одржавање деонице од Гакова до Растине планирају да издвоје додатних 140 милиона динара, док ће Град Сомбор учествовати у две посматране године у финансирању са 5,4 милиона динара. Са српске стране границе радови планирани за прошлу годину су завршени, а иста ситуација је и са мађарске стране, где су сви радови на изградњи самог објеката граничног прелаза готово у потпуности обављени.

М. Миљеновић

Дневна варијанта

Када гранични прелаз Растина–Бачсентђерђ, за надати се овог пролећа, буде и званично отворен гранична контрола српских и мађарских органа обављаће се у истом објекту од 400 квадратних метара, и то са мађарске стране границе, а његово радно време ће бити од 7 до 19 часова. Процењена вредност радова са мађарске стране износи 589 милиона форинти, односно приближно 225 милиона динара.

Пише:
Пошаљите коментар