Чврста подлога од туцаника између Орома и Долина
ОРОМ: Општина Кањижа сваке године успешно конкурише код Покрајинског секретаријата за пољопривреду, водопривреду и шумарство, за средства намењена одржавању и изградњи атарских путева, а ове јесени радови се изводе на подручју Орома.
Путеви кроз атар се граде чврстом подлогом од туцаника, што ће омогућити да се брже и безбедније стиже до њива.
Изградња атарског пута на Поша шору између Орома и Долина има додатни значај за бржу комуникацију између житеља два насеља. Самостална саветница за пољопривреду Општинске управе Кањижа Валерија Салкаи Немеш, каже да су ове године укупна улагања у атарске путеве 8,8 милиона динара на подручју три месне заједнице, односно, да се поред Орома улаже још на подручју Хоргоша и Кањиже.
- У суфинансирању одржавања и изградње атарских путева, у односу на prеthodni период однос је мало измењен, јер 39 одсто учествују покрајинска средства, одакле је обезбеђено 3,5 милиона динара, а преостали део обезбеђује локална самоуправа Кањиже - објашњава Валерија Салкаи Немеш. - Битно је што се атарски путеви сада већ праве од чврсте подлоге, а није реч само о равнању земљаних путева. Ове године је покрајински конкурс предвидео само трајно решење проблема атарских путева са чврстом подлогом. Приликом изградње атарских путева ради се прво један дебљи тампон од песка, а горњи слој се учвршћује са10 центиметара од туцаника.
Наша саговорница напомиње да је добро што се и у Покрајинском секретаријату за пољопривреду увидело да нема много сврхе за извођење само земљаних радова на атарским путевима, који се из године у годину кваре за време лоших временских услова, а градња са чврстом подлогом је трајније решење проблема.
Председник МЗ Ором Роберт Леко наглашава да изградња атарског пута са чврстом подлогом на Поша шору, преостале деонице у дужини од 1.400 метара, пуно значи за мештане Орома и Долина, насеља из исте месне заједнице, чији су житељи упућени свакодневно да комуницирају.
Атарски пут између ових насеља кањишке општине је четири километра и на његовој изградњи се радило и prеthodnih година, један део ближи Долинама је и асфалтиран, док је деоница раније направљена од туцаника више пута и поправљана.
Путем са чврстом подлогом лакше се може до њива, а Ласло Добо из Долина напомиње да се путем који је најкраћи може брже до здравствене станице и апотеке, у снабдевање или обављање других послова, а лети на освежење до базена. Добо указује да изградња пречице значи и у погледу безбедности саобраћаја, пошто је постојећи заобилазни асфалтни пут узак и неподесан за претицање и мимоилажење возила. Овако, и атарским путем са чврстом подлогом може се саобраћати преко целе године.
М. Митровић