Čvrsta podloga od tucanika između Oroma i Dolina
OROM: Opština Kanjiža svake godine uspešno konkuriše kod Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo, za sredstva namenjena održavanju i izgradnji atarskih puteva, a ove jeseni radovi se izvode na području Oroma.
Putevi kroz atar se grade čvrstom podlogom od tucanika, što će omogućiti da se brže i bezbednije stiže do njiva.
Izgradnja atarskog puta na Poša šoru između Oroma i Dolina ima dodatni značaj za bržu komunikaciju između žitelja dva naselja. Samostalna savetnica za poljoprivredu Opštinske uprave Kanjiža Valerija Salkai Nemeš, kaže da su ove godine ukupna ulaganja u atarske puteve 8,8 miliona dinara na području tri mesne zajednice, odnosno, da se pored Oroma ulaže još na području Horgoša i Kanjiže.
- U sufinansiranju održavanja i izgradnje atarskih puteva, u odnosu na prethodni period odnos je malo izmenjen, jer 39 odsto učestvuju pokrajinska sredstva, odakle je obezbeđeno 3,5 miliona dinara, a preostali deo obezbeđuje lokalna samouprava Kanjiže - objašnjava Valerija Salkai Nemeš. - Bitno je što se atarski putevi sada već prave od čvrste podloge, a nije reč samo o ravnanju zemljanih puteva. Ove godine je pokrajinski konkurs predvideo samo trajno rešenje problema atarskih puteva sa čvrstom podlogom. Prilikom izgradnje atarskih puteva radi se prvo jedan deblji tampon od peska, a gornji sloj se učvršćuje sa10 centimetara od tucanika.
Naša sagovornica napominje da je dobro što se i u Pokrajinskom sekretarijatu za poljoprivredu uvidelo da nema mnogo svrhe za izvođenje samo zemljanih radova na atarskim putevima, koji se iz godine u godinu kvare za vreme loših vremenskih uslova, a gradnja sa čvrstom podlogom je trajnije rešenje problema.
Predsednik MZ Orom Robert Leko naglašava da izgradnja atarskog puta sa čvrstom podlogom na Poša šoru, preostale deonice u dužini od 1.400 metara, puno znači za meštane Oroma i Dolina, naselja iz iste mesne zajednice, čiji su žitelji upućeni svakodnevno da komuniciraju.
Atarski put između ovih naselja kanjiške opštine je četiri kilometra i na njegovoj izgradnji se radilo i prethodnih godina, jedan deo bliži Dolinama je i asfaltiran, dok je deonica ranije napravljena od tucanika više puta i popravljana.
Putem sa čvrstom podlogom lakše se može do njiva, a Laslo Dobo iz Dolina napominje da se putem koji je najkraći može brže do zdravstvene stanice i apoteke, u snabdevanje ili obavljanje drugih poslova, a leti na osveženje do bazena. Dobo ukazuje da izgradnja prečice znači i u pogledu bezbednosti saobraćaja, pošto je postojeći zaobilazni asfaltni put uzak i nepodesan za preticanje i mimoilaženje vozila. Ovako, i atarskim putem sa čvrstom podlogom može se saobraćati preko cele godine.
M. Mitrović