„HООDY” ПРОМОВИШЕ ДРУШТВЕНО ОДГОВОРНУ МОДУ Из ђачке фирме излазе еколошки дуксеви с два лица
ЗРЕЊАНИН: Ученичка компанија из Зрењанина „Hoody” спаја иновације, екологију и друштвену одговорност, стварајући јединствене, потпуно еколошке дуксеве са два лица.
Производи ове компаније нису само одећа, они су едукативни алат који подстиче свест о важним еколошким и друштвеним темама и подстиче промену кроз моду.
Тим чине Миљана Ивковић, Миња Пражић, Лазар Соларов, Хелена Ковачевић и Михајло Манигодић, ученици Зрењанинске гимназије и млади предузетници са визијом одрживе и друштвено одговорне моде. Они су повезали креативност, иновације и свест о еколошким изазовима како би створили производ који не само да изгледа добро, већ и носи важну поруку.
И као такав, „Hoody” је препознат као перспективна прича на Такмичењу ученичких компанија, које организују Достигнућа младих у Србији. На Регионалном такмичењу у Новом Саду млади зрењанински тим освојио је друго место и тиме обезбедио пласман на национални ниво. Чланови екипе кажу да им је овај успех показао да је њихова идеја не само еколошки и друштвено корисна већ и тржишно одржива.
- Ово није само ученичка компанија, већ идеја која помера границе традиционалне моде. Сматрамо да одећа може бити више од тренда - може бити средство за подизање свести и покретање дијалога о проблемима попут климатских промена, права жена, изумирања животињских врста, загађења ваздуха и воде, утицаја модне индустрије на животну средину и других глобалних изазова - кажу млади зрењанински предузетници.
Додају да су њихови главни производи, дуксеви, иновативни јер омогућавају купцима да промене изглед своје одеће у једном потезу. Сваки дукс има два различита дизајна, сваки са посебном темом која указује на еколошки или друштвени проблем. Осим што пружа функционалност, стилску разноврсност и решава проблем текстилног отпада, овај концепт подстиче људе да размисле о порукама које носе и шире их даље.
Порука у покрету
Један од кључних елемената њиховог пословања је едукација. Сајт компаније, поред онлајн продавнице, садржи посебан део са едукативним текстовима који се баве различитим аспектима моде, екологије и друштвене одговорности. Кроз ове текстове, жеља им је да оснаже младе и подстакну их на критичко промишљање о модној индустрији и њеном утицају на свет.
- „Hoody” није само бренд, то је покрет. У свету у којем брза мода ствара огромне количине отпада и негативно утиче на екосистем, ми желимо да покажемо да постоји бољи начин. Наша визија је будућност у којој мода не значи експлоатацију ресурса и људи, већ креативност и одговорност - поручују наши саговорници.
- Сви наши производи израђени су од еколошки прихватљивих материјала, смањујући тако негативан утицај модне индустрије на животну средину. Мода је један од највећих загађивача данашњице, а ми желимо да покажемо да постоји одржива и јефтина алтернатива. Кроз нашу производњу, не само да смањујемо отпад већ и активно доприносимо циркуларној економији, па зато планирамо акције сакупљања текстилног отпада и његовог поновног коришћења - поручују из ученичке компаније.
Осим еколошког аспекта, Хоодy има и снажну едукативну компоненту.
- Наш циљ је да људе информишемо о утицају моде на животну средину и инспиришемо их да бирају одрживе опције. Наша компанија тежи да буде пример како иновативне, еколошки прихватљиве идеје могу имати реалну примену и тржишни успех - причају млади предузетници и истичу да су за овај велики успех заслужни и Владимир Тот, Digiwear, Унија послодаваца Зрењанина и Зрењанинска гимназија, као и њихов разредни старешина, професор Еди Даруши.
Ж. Б.
Пројекат „Стари занати - нова шанса” реализује Дневник Војводина прес, а суфинансира Покрајински секретаријат за културу, јавно информисање и односе са верским заједницама. Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства.