КЛИМАТСКЕ ПРОМЕНЕ НИСУ САМО АПСТРАКТНА ТЕМА ИЗ УЏБЕНИКА Ево како деца у Суботици уче да утичу на промене у својој околини
Климатске промене нису више само апстрактна тема из уџбеника – оне су свакодневна стварност, која захтева хитну акцију.
Но, шта ако одговор на глобалне изазове лежи у рукама оних који тек крећу на свој пут образовања? Деца из Основне школе „Соња Маринковић“ у Суботици показала су да су спремна да преузму одговорност за будућност планете кроз пројекат „ЕкоМлади: Едукативна кампања о климатским променама за младе“, који нуди не само знање, већ и
конкретне алате за деловање.
„Било је фасцинантно видети колико деца разумеју проблем климатских промена и како су спремна да постављају питања која дотичу срж проблема,“ каже Сандра Иршевић, координаторка пројекта.
Током радионице, малишани су имали прилику да погледају едукативни филм који их је подстакао да размишљају о последицама људских активности на природу, али и о томе како свако од њих може допринети њеном очувању.
„Занимљиво је колико су деца била ангажована. Постављали су питања о рециклажи, обновљивим изворима енергије, па чак и о томе како да утичу на промене у својим домовима и школи“, додаје Иршевић, истичући да су деца кроз овај процес постала свесна својих свакодневних избора и њиховог утицаја на животну средину.
Пројекат „ЕкоМлади“ има јасну мисију: подизање еколошке свести међу младима у Суботици. Кроз радионицу, серију текстова и мултимедијалних садржаја, циљ је омогућити младима да постану активни учесници у очувању планете.
„Наш циљ је да младе генерације научимо како да препознају проблеме и разумеју своју улогу у решавању истих“, објашњава Иршевић.
Кампања се не завршава само у учионицама – информације и савети о климатским променама шире се и на друштвеним мрежама, чиме се омогућава већа доступност и интеракција. Кроз све ове активности, деца не уче само о проблемима, већ и о решењима која могу применити у свакодневном животу.
Овакви пројекти, попут „ЕкоМлади“, имају дубок утицај на развој еколошке свести код деце. Кроз практичне активности – рециклажу, садњу биљака, али и разговоре о одрживим праксама – деца не само да уче, већ постају амбасадори промена у својој околини. Овај процес не само да их едукује, већ их чини активним актерима, способним да утичу на свој непосредни свет.
„Ове радионице помажу деци да схвате да нису само пасивни посматрачи, већ да својим понашањем могу да допринесу заштити природе“, истиче Иршевић.