KLIMATSKE PROMENE NISU SAMO APSTRAKTNA TEMA IZ UDŽBENIKA Evo kako deca u Subotici uče da utiču na promene u svojoj okolini
Klimatske promene nisu više samo apstraktna tema iz udžbenika – one su svakodnevna stvarnost, koja zahteva hitnu akciju.
No, šta ako odgovor na globalne izazove leži u rukama onih koji tek kreću na svoj put obrazovanja? Deca iz Osnovne škole „Sonja Marinković“ u Subotici pokazala su da su spremna da preuzmu odgovornost za budućnost planete kroz projekat „EkoMladi: Edukativna kampanja o klimatskim promenama za mlade“, koji nudi ne samo znanje, već i
konkretne alate za delovanje.
„Bilo je fascinantno videti koliko deca razumeju problem klimatskih promena i kako su spremna da postavljaju pitanja koja dotiču srž problema,“ kaže Sandra Iršević, koordinatorka projekta.
Tokom radionice, mališani su imali priliku da pogledaju edukativni film koji ih je podstakao da razmišljaju o posledicama ljudskih aktivnosti na prirodu, ali i o tome kako svako od njih može doprineti njenom očuvanju.
„Zanimljivo je koliko su deca bila angažovana. Postavljali su pitanja o reciklaži, obnovljivim izvorima energije, pa čak i o tome kako da utiču na promene u svojim domovima i školi“, dodaje Iršević, ističući da su deca kroz ovaj proces postala svesna svojih svakodnevnih izbora i njihovog uticaja na životnu sredinu.
Projekat „EkoMladi“ ima jasnu misiju: podizanje ekološke svesti među mladima u Subotici. Kroz radionicu, seriju tekstova i multimedijalnih sadržaja, cilj je omogućiti mladima da postanu aktivni učesnici u očuvanju planete.
„Naš cilj je da mlade generacije naučimo kako da prepoznaju probleme i razumeju svoju ulogu u rešavanju istih“, objašnjava Iršević.
Kampanja se ne završava samo u učionicama – informacije i saveti o klimatskim promenama šire se i na društvenim mrežama, čime se omogućava veća dostupnost i interakcija. Kroz sve ove aktivnosti, deca ne uče samo o problemima, već i o rešenjima koja mogu primeniti u svakodnevnom životu.
Ovakvi projekti, poput „EkoMladi“, imaju dubok uticaj na razvoj ekološke svesti kod dece. Kroz praktične aktivnosti – reciklažu, sadnju biljaka, ali i razgovore o održivim praksama – deca ne samo da uče, već postaju ambasadori promena u svojoj okolini. Ovaj proces ne samo da ih edukuje, već ih čini aktivnim akterima, sposobnim da utiču na svoj neposredni svet.
„Ove radionice pomažu deci da shvate da nisu samo pasivni posmatrači, već da svojim ponašanjem mogu da doprinesu zaštiti prirode“, ističe Iršević.
dnevnik.rs