ДИГИТАЛНИМ СТАЗАМА ДО ШКОЛЕ БУДУЋНОСТИ Од овога ни наставници НЕ БЕЖЕ - осмолетка у Сиригу научиће нас много тога
Хтели ми то или не, цео свет је постао „мобилан”, у чему не заостају ни ђаци, те је уобичајено да се са уџбеницима, прибором и ужином у школску торбу пакује и – телефон.
Предност данашњих џепних сокоћала, која већ престижу капацитете персоналног рачунара, не мора бити сметња на часу, већ се може вешто искористити у креативном извођењу наставе, што је препознала ОШ „Данило Зеленовић” у Сиригу, покренувши пројекат „Дигиталним стазама до школе будућности” у оквиру Еразмус+ програма.
Када су дефинисали циљ, кренули у потрагу за одговарајућом обуком, а избор је пао ICT Skills for Educators у Палерму (Сицилија), где су пет дана провели учећи о новим дигиталним алатима, а затим их на радионицама испробавали, стављајући се у позицију самих ученика, објашњава наставница енглеског језика Данијела Миловић. По повратку су пренели знање колегама, а први тест била је реализација часова српског језика, историје, физике и музичке културе.
– Будући да живимо у 21. веку и да се потребе деце мењају, не можемо бити мимо тога ни у образовном процесу – каже педагог Душица Михаиловић. – Како код нас није било инцидената и злоупотребе мобилних телефона међу ученицима, указали смо им поверење. – Овај пројекат је много утицао и на оснаживање наставника. Иако су различитог доба и искуства, верујете, нико није од технологије побегао као од баука. Поента је да виде, пробају, уврсте, а онда да то постане пракса у школи. Реч је о употреби једноставних дигиталних алата, који су прилагодљиви сваком предмету, а могу их применити и ја, као стручни сарадник, и већ сам то учинила за теме које се тичу свакодневног живота, толеранције, насиља... Користили смо квизове, платформу Slido, али и Sole, која представља методу рада, у свету врло прихваћену и коришћену чак и у предшколским установама. Наставник је модератор, његово је да зада једну дилему, једно питање, те да подели ученике у групе, које ће истраживачким радом доћи до одговора. Поента целе приче је што вам Соле платформа тачно структурише час. На крају је врло битна презентација њихових проналазака, до којих су закључака дошли на креативан начин. Наставник физике је, рецимо, одабрао као опцију Гимкит. Тим алатом унесете све физичке појмове: силу, кретање итд., а апликација насумично изабере ученика који ће задати појам представити цртежом. Тиме врло лепо можете да испитате јесу ли разумели градиво и онај који црта, а и остали који погађају појам.
Не само што је овакав начин учења и понављања градива ученицима занимљив, него и буди у њима мотивацију и иницијативу, додаје учитељица Николина Тинтор.
– Такмичарски дух је био на максимуму и с ким год смо разговарали после часа, био је одушевљен, пријала им је та промена – закључује саговорница.
Слађана Милачић