Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

DIGITALNIM STAZAMA DO ŠKOLE BUDUĆNOSTI Od ovoga ni nastavnici NE BEŽE - osmoletka u Sirigu naučiće nas mnogo toga

29.09.2024. 11:54 12:05
Piše:
a
Foto: S. Šušnjević

Hteli mi to ili ne, ceo svet je postao „mobilan”, u čemu ne zaostaju ni đaci, te je uobičajeno da se sa udžbenicima, priborom i užinom u školsku torbu pakuje i – telefon. 

Prednost današnjih džepnih sokoćala, koja već prestižu kapacitete personalnog računara, ne mora biti smetnja na času, već se može vešto iskoristiti u kreativnom izvođenju nastave, što je prepoznala OŠ „Danilo Zelenović” u Sirigu, pokrenuvši projekat „Digitalnim stazama do škole budućnosti” u okviru Erazmus programa.
Kada su definisali cilj, krenuli u potragu za odgovarajućom obukom, a izbor je pao ICT Skills for Educators u Palermu (Sicilija), gde su pet dana proveli učeći o novim digitalnim alatima, a zatim ih na radionicama isprobavali, stavljajući se u poziciju samih učenika, objašnjava nastavnica engleskog jezika Danijela Milović. Po povratku su preneli znanje kolegama, a prvi test bila je realizacija časova srpskog jezika, istorije, fizike i muzičke kulture. 
– Budući da živimo u 21. veku i da se potrebe dece menjaju, ne možemo biti mimo toga ni u obrazovnom procesu – kaže pedagog Dušica Mihailović. – Kako kod nas nije bilo incidenata i zloupotrebe mobilnih telefona među učenicima, ukazali smo im poverenje. – Ovaj projekat je mnogo uticao i na osnaživanje nastavnika. Iako su različitog doba i iskustva, verujete, niko nije od tehnologije pobegao kao od bauka. Poenta je da vide, probaju, uvrste, a onda da to postane praksa u školi. Reč je o upotrebi jednostavnih digitalnih alata, koji su prilagodljivi svakom predmetu, a mogu ih primeniti i ja, kao stručni saradnik, i već sam to učinila za teme koje se tiču svakodnevnog života, tolerancije, nasilja... Koristili smo kvizove, platformu Slido, ali i Sole, koja predstavlja metodu rada, u svetu vrlo prihvaćenu i korišćenu čak i u predškolskim ustanovama. Nastavnik je moderator, njegovo je da zada jednu dilemu, jedno pitanje, te da podeli učenike u grupe, koje će istraživačkim radom doći do odgovora. Poenta cele priče je što vam Sole platforma tačno strukturiše čas. Na kraju je vrlo bitna prezentacija njihovih pronalazaka, do kojih su zaključaka došli na kreativan način. Nastavnik fizike je, recimo, odabrao kao opciju Gimkit. Tim alatom unesete sve fizičke pojmove: silu, kretanje itd., a aplikacija nasumično izabere učenika koji će zadati pojam predstaviti crtežom. Time vrlo lepo možete da ispitate jesu li razumeli gradivo i onaj koji crta, a i ostali koji pogađaju pojam. 
Ne samo što je ovakav način učenja i ponavljanja gradiva učenicima zanimljiv, nego i budi u njima motivaciju i inicijativu, dodaje učiteljica Nikolina Tintor. 
– Takmičarski duh je bio na maksimumu i s kim god smo razgovarali posle časa, bio je oduševljen, prijala im je ta promena – zaključuje sagovornica.
Slađana Milačić
 

Izvor:
Dnevnik.rs
Piše:
Pošaljite komentar