МЛАДИ ИНОВАТОРИ РЕШАВАЈУ ЛОКАЛНЕ ПРОБЛЕМЕ Ово су пројекти најбољих STE(A)M тимова
Проглашени су најбољи тимови који су учествовали у другом STE(A)M изазову у организацији Програма Уједињених нација за развој (УНДП), а у партнерству са Министарством просвете и Фондацијом „Петља”.
Они су понудили најбоља пројекте за примену науке, технологије, инжењерства, уметности и математике, односно STE(A)M дисциплина за решавање локалних проблема.
Победили су RePET3D из Техничке школе Пирот, Trashformers из Паланачке гимназије, Смартанци из Техничке школе „Раде Металац” из Лесковца и Гимназија еко тим (ГЕТ) из Гимназије Врњачка Бања.
Финале је одржано у Палати науке у Београду.
Тим RePET3D из Пирота осмислио је решење за смањење пластичног отпада и подстицање одрживог коришћења ресурса, док тим Trashformers из Смедеревске Паланке проблем неправилног одлагања отпада у школском дворишту решава кроз иновативан и интерактиван приступ.
Смартанци из Лесковца осмислили су иновативан начин за повећање енергетске ефикасности и смањење непотребне потрошње електричне енергије кроз примену паметног уличног осветљења.
Пресудан иновативан и интерактиван приступ
ГЕТ из Врњачке Бање одлучио је да унапреди туристичку понуду мапирањем и обележавањем постојећих стаза за бициклизам, брзо ходање, трчање и шетњу у околини Врњачке Бање, креирањем интерактивне апликације која ће омогућити корисницима да открију нове руте и добију информације о њиховој дужини, тежини савладавања, местима за одмор, изворима воде, као и о локалној флори и фауни.
Начелница Одељења за послове средњег образовања и васпитања и образовања одраслих у Министарству просвете Марија Крнета честитала је победницима STE(A)M изазова и похвалила идеје и залагање свих учесника.
- Ово је прилика да ученици покажу тимски дух, усвоје нова знања и вештине и практично примене знања из неколико предмета. Такође, важно је нагласити да су овако квалитетни пројекти резултат сарадње ученика и њихових наставника - рекла је Марија Крнета.