Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ДОЛАЗИ ЦРНИ ПЕТАК, ОТВОРИТЕ ОЧИ ЗБОГ МОГУЋИХ ПРЕВАРА! Како да препознате лажне попусте

23.11.2024. 10:55 11:06
Пише:
s
Фото: pixabay.com/ilustracija

Сигурно сте преко интернета, али и у физичким продавницама, ових дана запљуснути разним рекламама које шаљу поруке о "великим" попустима поводом предстојећег Црног петка, мамећи вас да купите – и то што пре – разне производе и услуге.

Црни петак ове године пада у петак, 29. новембра, иако трговци већ недељама уназад користе овај повод да "снизе" цене. Традиционално се одржава дан након америчког Дана захвалности, који је четвртог четвртка у новембру.
Током великих шопинг догађаја попут Црног петка, трговци понекад користе различите манипулативне тактике које могу изгледати као преваре или бар довести купце у заблуду.


Ево неких од најчешћих:


1. Лажни попусти
Повећање цене пре попуста: Производ се неколико дана или недеља пре Блацк Фридаyа скупо продаје, а затим се нуди по “снижењу” које је заправо цена коју је раније имао.
Попуст на фиктивну цену: Произвођач или трговац приказује "оригиналну цијену" која никада није реално коришћена, како би попуст изгледао већи.

2. Ограничена доступност производа
Трговци рекламирају велики попуст на популарне производе, али имају ограничене залихе, често само неколико комада. То привлачи купце у продавницу, где су приморани да купе сличан, скупљи производ.

3. Лошији квалитет на снижењу
Неки трговци специфично за овакве догађаје продају производе лошијег квалитета (посебни модели направљени за распродаје) који изгледају слично стандардним верзијама, али су направљени од јефтинијих материјала.

4. Лажни производи
Онлине трговине понекад продају копије или лажне производе под брендом, користећи Блацк Фридаy као маску за своје активности.

5. Скривени трошкови
Приказују ниску цену производа, али касније наплаћују високе трошкове испоруке, додатне таксе или "обавезне" додатке.

6. "Све распродато" стратегија
На онлине платформама производ са попустом се брзо означава као “распродат”, иако га никада није било на лагеру. То може бити тактика за преусмеравање купаца на друге, скупље опције.

7. Лажни тајмери и ограничена понуда
Користе лажне тајмере или обавештења попут “Само још 1 комад на лагеру” како би створили осјећај хитности и подстакли импулсивну куповину.

8. Манипулација условима попуста
Попусти су везани за одређене услове који нијесу јасно наведени, попут минималне куповине, ограничених категорија производа или попуста који се не могу комбиновати.

9. Снижења на непопуларне артикле
Рекламирају "до 70% попуста", али само на производе који се слабо продају, док популарни артикли имају минималне попусте.

10. Одбијање поврата или замене
Продавци могу увести посебне политике током распродаја које ограничавају право на поврат новца или замену артикала.

Како се заштитити?
Пратите цене унапред: Користите алате за праћење цена како бисте знали да ли је попуст стваран.

Купујте од проверених трговаца. Бирајте брендове и продавнице са добром репутацијом.

Читајте услове продаје. Проверите правила о повратима, достави и додатним трошковима.

Користите рецензије. Читајте искуства других купаца пре него што купите одређени производ.

Избегавајте импулсивну куповину: Оставите производ у корпи неко време и размислите.

Ако нешто делује превише добро да би било истинито, велике су шансе да је у питању обмана.
 

Извор:
Б92
Пише:
Пошаљите коментар