Ферштапен донео шамионску титулу Ред булу на Великој награди Јапана у Формули један
Актуелни светски првак Макс Ферштапен за воланом Ред була победио је на Великој награди Јапана и свом тиму обезбедио конструкторску титулу шест трка пре краја шампионата.
Ред бул је тако другу годину за редом узео титулу, а шести пут у историји, пошто је Ферштапен освојио у Јапану шест бодова више од двојца Мерцедеса Луиса Хамилтона и Џорџа Расела заједно, пошто су њих двојица били пети и седми. Холанђанин је на "Сузуки" дошао до 13. победе у сезони, а 48. у каријери и сада се налази надомак трећег наслова у конкуренцији возача. После ове победе двоструки светски првак има 177 бодова предности у односу на клупског колегу Серхија Переза, а до краја је у оптицају 180 бодова, тако да се може очекивати да ће већ за две недеље у Катару "оверити" наслов. Да је у Сингапуру био на постољу већ на "Сузуки" би освојио титулу и у конкуренцији возача.
Одличну трку у Јапану извезао је двојац Мекларена, јер су Ландо Норис и Оскар Пјастри заузели друго и треће место. Пјастрију је ово први подијум у каријери. Најбољи међу осталима био је возач Ферарија Шарл Леклер, испред седмостуког светског шампиона Луиса Хамилтона, клупског колеге Карлоса Сајнца и Џорџа Расела. Освајаче бодова комплетирали су возач Астон Мартина Фернандо Алонсо и двојац Алпина Естебан Окон и Пјер Гасли.
Други возач Ред була Серхио Перез зато није имао среће у Јапану. Направио је неколико грешака, на старту је изгурао Хамилтона са стазе, при повратку на стазу направио је грешку док је безбедоносно возило било на стази, па је зарадио казну од пет секунди, а затим је ударио Кевина Магнусена (Хас), па је успорио Нориса и омогућио свом тимском колеги да му побегне. На крају се повукао из трке, па се на кратко вратио да одради казну.
Трка је два пута успорена, прво после старта, када је Валтери Ботас ударио у Алекса Албона у Вилијамсу, а колатерална штета био је и други возач Алфа Ромеа Гуању Џоу. Сва тројица су остали у трци, али због великог броја крхотина изашло је безбедносно возило, док је период виртуелног истакнут пошто је Перез окренуо Магнусена на стази.
- Сјајно је победити овде. Болид је у сваком сегменту радио заиста добро. Најважнија ствар је била освојити титулу конструктора. Имали смо невероватну годину. На почетку сам имао проблема, али после тога трка је била врло једноставна - рекао је Макс Ферштапен после трке.
Директор Ред Була Кристијан Хорнер рекао је да је ово била најневероватниха година за екипу.
- Ово је била најневероватнија трка и најневероватнија година. То је сведочанство о свим момцима и девојкама у фабрици у Милтон Кинсу. Ред Бул и сви наши партнери уложили су велики напор и сви су дали свој допринос у постизању оваквих резултата. Макс је у овом тренутку на неком другом нивоу - навео је Хорнер.
Друго место у данашњој трци освојио је Ландо Норис из Мекларена, а трећи је био његов тимски колега Оскар Пјастри.
- Још један невероватан дан за нас, друго и треће место. Добро сам стартовао, готово да сам престигао Макса. Макс је Макс и нисам имао много шанси у другој кривини. Али покушао сам, а темпо је био изузетно јак у поређењу са осталима. Нисмо близу Макси, али нисмо ни миљама далеко и веома сам срећан. Такође и због Оскара, честитам му први подијум. Радимо, близу смо, а напредак је изванредан. Веома сам поносан на екипу и напредак који остварујемо свакога викенда. Први двоструки подијум са Оскаром - рекао је Норис после четвртог другог места у сезони.
Оскар Пјастри је рекао да ће се дуго сећати првог пласмана на победничко постоље.
- Ово је посебно. Сећаћу се овога дуго, дуго. Не могу довољно да захвалим екипи што ми је дала ову прилику. Нема много људи који је добију, а ја сам успео у првој сезони. Ово није била моја најбоља трка у каријери али било је довољно за трофеј и изузетно сам срећан - навео је Пјастри.
Наредна трка Формуле један вози се за Велику награду Катара на стази „Лосаил“ 7. октобра.
Г. М.