Ferštapen doneo šamionsku titulu Red bulu na Velikoj nagradi Japana u Formuli jedan
Aktuelni svetski prvak Maks Ferštapen za volanom Red bula pobedio je na Velikoj nagradi Japana i svom timu obezbedio konstruktorsku titulu šest trka pre kraja šampionata.
Red bul je tako drugu godinu za redom uzeo titulu, a šesti put u istoriji, pošto je Ferštapen osvojio u Japanu šest bodova više od dvojca Mercedesa Luisa Hamiltona i Džordža Rasela zajedno, pošto su njih dvojica bili peti i sedmi. Holanđanin je na "Suzuki" došao do 13. pobede u sezoni, a 48. u karijeri i sada se nalazi nadomak trećeg naslova u konkurenciji vozača. Posle ove pobede dvostruki svetski prvak ima 177 bodova prednosti u odnosu na klupskog kolegu Serhija Pereza, a do kraja je u opticaju 180 bodova, tako da se može očekivati da će već za dve nedelje u Kataru "overiti" naslov. Da je u Singapuru bio na postolju već na "Suzuki" bi osvojio titulu i u konkurenciji vozača.
Odličnu trku u Japanu izvezao je dvojac Meklarena, jer su Lando Noris i Oskar Pjastri zauzeli drugo i treće mesto. Pjastriju je ovo prvi podijum u karijeri. Najbolji među ostalima bio je vozač Ferarija Šarl Lekler, ispred sedmostukog svetskog šampiona Luisa Hamiltona, klupskog kolege Karlosa Sajnca i Džordža Rasela. Osvajače bodova kompletirali su vozač Aston Martina Fernando Alonso i dvojac Alpina Esteban Okon i Pjer Gasli.
Drugi vozač Red bula Serhio Perez zato nije imao sreće u Japanu. Napravio je nekoliko grešaka, na startu je izgurao Hamiltona sa staze, pri povratku na stazu napravio je grešku dok je bezbedonosno vozilo bilo na stazi, pa je zaradio kaznu od pet sekundi, a zatim je udario Kevina Magnusena (Has), pa je usporio Norisa i omogućio svom timskom kolegi da mu pobegne. Na kraju se povukao iz trke, pa se na kratko vratio da odradi kaznu.
Trka je dva puta usporena, prvo posle starta, kada je Valteri Botas udario u Aleksa Albona u Vilijamsu, a kolateralna šteta bio je i drugi vozač Alfa Romea Guanju Džou. Sva trojica su ostali u trci, ali zbog velikog broja krhotina izašlo je bezbednosno vozilo, dok je period virtuelnog istaknut pošto je Perez okrenuo Magnusena na stazi.
- Sjajno je pobediti ovde. Bolid je u svakom segmentu radio zaista dobro. Najvažnija stvar je bila osvojiti titulu konstruktora. Imali smo neverovatnu godinu. Na početku sam imao problema, ali posle toga trka je bila vrlo jednostavna - rekao je Maks Ferštapen posle trke.
Direktor Red Bula Kristijan Horner rekao je da je ovo bila najneverovatniha godina za ekipu.
- Ovo je bila najneverovatnija trka i najneverovatnija godina. To je svedočanstvo o svim momcima i devojkama u fabrici u Milton Kinsu. Red Bul i svi naši partneri uložili su veliki napor i svi su dali svoj doprinos u postizanju ovakvih rezultata. Maks je u ovom trenutku na nekom drugom nivou - naveo je Horner.
Drugo mesto u današnjoj trci osvojio je Lando Noris iz Meklarena, a treći je bio njegov timski kolega Oskar Pjastri.
- Još jedan neverovatan dan za nas, drugo i treće mesto. Dobro sam startovao, gotovo da sam prestigao Maksa. Maks je Maks i nisam imao mnogo šansi u drugoj krivini. Ali pokušao sam, a tempo je bio izuzetno jak u poređenju sa ostalima. Nismo blizu Maksi, ali nismo ni miljama daleko i veoma sam srećan. Takođe i zbog Oskara, čestitam mu prvi podijum. Radimo, blizu smo, a napredak je izvanredan. Veoma sam ponosan na ekipu i napredak koji ostvarujemo svakoga vikenda. Prvi dvostruki podijum sa Oskarom - rekao je Noris posle četvrtog drugog mesta u sezoni.
Oskar Pjastri je rekao da će se dugo sećati prvog plasmana na pobedničko postolje.
- Ovo je posebno. Sećaću se ovoga dugo, dugo. Ne mogu dovoljno da zahvalim ekipi što mi je dala ovu priliku. Nema mnogo ljudi koji je dobiju, a ja sam uspeo u prvoj sezoni. Ovo nije bila moja najbolja trka u karijeri ali bilo je dovoljno za trofej i izuzetno sam srećan - naveo je Pjastri.
Naredna trka Formule jedan vozi se za Veliku nagradu Katara na stazi „Losail“ 7. oktobra.
G. M.