clear sky
13°C
25.03.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Вучић обишао радове на обилазници око Београда

24.07.2018. 10:01 11:35
Пише:
Фото: Танјуг/Димитрије Гол

БЕОГРАД: На обилазници око Београда данас су кинески и азербејџански извођачи, у присуству председника Србије Александра Вучића, започели радове на изградњи недостајуће леве траке аутопута од моста на Сави код Остружнице до тунела Стражевица и обе траке до Бубањ Потока.

Реч је о деоници укупне дужине 19,5 км, која обухвата секторе обилазнице 4, 5 и 6.

Присуствовали су и потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, министар енергетике и рударства Александар Антић, градоначелник Београда Зоран Радојичић, заменик градоначелника Горан Весић, амбасадори Кине, Ли Манчанг и Елдар Хасанов и в.д. директора Путева Србије Зоран Дробњак.

Главни извођач радова је кинеска компанија Power Цонструцтион Цорпоратион оф Ц хина Лтд, а подизвођач азербејџанска компанија Азвирт (огранак Београд).

Са прилазним саобраћајницама дужина деонице, коју су добили кинески и азербејџански извођачи, износи укупно 20,4 км, а вредност радова је 207 милиона евра.

Радови се финансирају 85 одсто из зајам Ексим банке Кине и 15 одсто из буџета Србије.

Уговорени рок за завршетак радова је 20. јул 2021. године или 36 месеци, под условом да кредит буде ефективан до краја 2018. године.

У оквиру тог пројекта обуваћени су радови на деоници Б, од моста на Сави код Остружнице до петље Бубањ Поток, у дужини од 19,5 км.

Сектор 4 обухвата радове на изградњи леве траке аутопута од моста на Сави код Остружнице до петље Орловача, у дужини од 7,7 км. 


Је: Обилазница ће бити пример добре сарадње Србије и Кине

Кинеска компанија Power Цонструцтион Цорпоратион оф China, која је данас започела изградњу облизазнице око Београда, на деоници од моста на Сави код Остружнице до Бубањ Потока, укључила се у инфраструктурни развој Србије и допринеће унаређењу две земље, изјавио је данас председник те корпорације Је Џјон.

Он је изразио задовољство што присуствује почетку радова и захвалио предсенуику Србије Александру Вучићу на добродошлици.

''Обилазница је један од најважнијијх пројеката Владе Србије и налази на листи потписаних уговора на петом Самиту Кине и 16 земаја централне и источне Европе и допринеће економско-трговинској сарадњи Србије и Кине, као и њиховој укупној сарадњи'', рекао је Је. 

Он је нагласио да је београдска обилазница веома значајна за смањење саобраћаја у Београду, али и смањење загађења, као и да је та компанија почаствована сто је главни извођач на пројекту.

Он је казао да је то једна од највећих компанија у Кини и једна од пет највећих светских компанија која је позната по одговорности, прецизности, новим технологијама и високом квалитету и да ће обилазница бити квалитетно урађена.

Је је навео да почињу да раде у Србији и да ће обилазница бити један од најквалитетнијих пројеката који заједно реализују Србија и Кина.

''Srbijе је у перидоу брзог економског развоја под вођством председника Александра Вучића и желимо да учествујемо и допринесемо том развоју'', поручио је он и захвалио Вучићу и Влади Србије на указаном поверењу.


У оквиру сектора 4 потребно је извести леву траку аутопута, опремити два тунела: „Липак“ и „Железник“ и изградити три моста: мост бр. 9, 10 и 11 (фаза 2), као и преостале радове на петљи Орловача (фаза 2).

Сектор 5 обухвата радове на изградњи леве траке аутопута од петље Орловача до тунела Стражевица (укључујући и тунел) у дужини од 3,1 км. 

У оквиру сектора 5 потребно је извести комплетно леву траку аутопута, која укључује изградњу трасе, леве тунелске цеви тунела Стражевица и три моста: мост бр. 13, 14 и 15.

Сектор 6 обухвата радове на изградњи обе траке (пун профил) аутопута од тунела Стражевица до петље Бубањ Поток (укључујући и петљу), у дужини од 9,6 км. 

У оквиру сектора 6 потребно је извести комплетно и десну и леву траку аутопута, која укључује изградњу трасе, тунел Бели Поток, петље Авала и Бубањ Поток, као и 2 моста: мост бр. 16 и 17.


Обилазница важна у 'трци' за путницима

Вучић је рекао данас да је обилазница око Београд веома важна за добијање 'trkе' са Румунијом и Бугарском за преузимање путника који иду за Грчку или Турску.

Вучић је, после обиласка радова на обилазници око Београда, изразио уверење да ће и највећи део робног транспорта, камионима, ићи преко наше земље када завршимо овај пут.

Та 'trka' је веома битна и зато је важно да завршите радове пре времена, поручио је он.

Захвалио се кинеским и азербејџанским компанијама које заједнички раде на овом пројекту истакавши да је ово важна ствар за нашу земљу.

Вучић је нагласио да је од огромног значаја за нашу земљу сваки изграђени километар, посебно обилазнице.

Обилазница, према његовим речима, олакшаће живот житељима Раковице, Чукарице, Вождовца, Гроцке, а значајна је и за јужни Банат.

"Тих 19,5 км су од изузуетног значаја за нас, јер тиме избегавамо гужве и хаос кроз Нови Београд, Земун, преко Газеле и других наших мостова, а посебно кроз вожовдачке општине, објаснио је он.


Инвеститор је Република Србија односно Министарство грађевине, саобраћаја и инфраструктуре.

Обилазница је део Коридора 10 и повезаће два његова крака - ка Мађарској (северни крак) и Хватској (Е-75), као и Коридор 11 (Е-763), то јест аутопут ка Црној Гори.

Обилазница око Београда би требало да иде до Панчева и њена укупна дужина биће 69 км, а почела је да се гради пре 28 година.

Обилазница око Београда састоји се из деоница А: Батајница-Добановци где су радови завршени на траси и на петљама Добановци и Батајница.

Затим денице Б: Добановци - Бубањ поток. Састоји се из шест сектора, и то: Б1-Б3: Добановци - мост на Сави код Остружнице где су завршени радови.

Мост на Сави код Остружнице где је завршена десна конструкција моста (фаза 1) и у току су радови на левој конструкцији моста (фаза 2).

Сектор Б4: Завршена је десна трака аутопута (фаза 1), а у току су радови на изградњи петље "Петлово брдо".

Сектор Б5: Завршена је десна трака аутопута од петље Орловача од тунела Стражевица (фаза 1).

Сектор Б6: Тунел Стражевица - петља Бубањ Поток, која ће бити изграђена у сарадњи са партнерима из Кине и Азербејџана.

Планирана је и деоница Ц: Бубањ Поток - Панчево (Е-70),  где још нису уговорени радови.

Обилазница ће растеретити саобраћај у Београду тако што ће преузети цео транзит, повећаће безбедност саобраћаја  и смањити загађење.

Михајловић: Сваки километар путева је победа рада над нерадом

Сваки километар пута и пруге који направимо је победа рада над нерадом и правде над силом, поручила је министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић на обележавању почетка радова на обилазници око Београда, од моста на Сави код Остружнице до Бубањ Потока.

Михајловићева је рекла да је у prеthodnom периоду било много оних који су ограничавали развој Србије и Београда.

"Мислим пре свега и на оне који су нам уводили санкције и на све оно што смо птретрпели када су нам се рушили мостови у НАТО агресији. Било је и неких наших prеthodnika који су започињали обилазницу неклолико пута и никада је нису завршили", рекла је Михајловићева.

Министарка је најавила да на овој деоници од моста на Сави код Остружнице до Бубањ Потока има један део, односно једна трака пута која недостаје а која ће каже, бити направљена.

"Оно што могу да обећам је да ћемо ми као што завршавамо Коридор 10 и Коридор 11, као што смо завршили и направили мост Љубовија-Братунац, Жежељев мост, завршити и ову обилазницу и на тај начин допринети развоју Србије", поручила је министарка грађевинарства.

Она је обраћајући се данас на почетку радова, рекла да је држава успела да врати саобраћај из неких других земаља у Србију.

Отварање обилазнице је према њеним речима важан дан за Београд зато што ће се, каже, изградњом обилазнице склонити теретни саобраћај из центра престонице.

"Важно је за Србију зато што спајамо два важна коридора, Коридор 10 и Коридор и 11, ,важано је за развој наше земље зато што то сигурно значи више аутомобила и теретњака на нашим путевима, а мислимо да можемо за сада да будемо поносни јер 20 милиона аутомобила више имамо од тренутка када смо почели да градимо и пуштамо у промет наше аутопутеве", каже Михајловићева.

Подсећа и да је више од 200 километара аутопутева пуштено у саобраћај у prеthodnih неколико година те да се наредне године планирају нови аутопутеви.

Напоменула је да од извођача радова не очекује никакве проблеме и изговоре него "да управо раде онако како уговор каже".

"До 2021. почетка, ова деоница мора бити готова па онда идемо даље", рекла је Михајловићева.

Градоначелник Београда Зоран Радојичић истакао је да ће захваљујући обилазници путници моћи лакше, брже и боље да дођу до жељене дестинације, а град ће бити здравији, мање загађен и са мање буке.

Како је рекао, Београд има визију, а основни правци те визије су град који се спушта на реке, премештање централних индустријских зона на ободе града и изградња обилазнице.

"Београд и Србија су у фази интензиног развоја и изградње и томе се радујемо, ово је најинтензивнији период који моја генерација памти", подвукао је Радојичих.

Указао је да је за сваку изградњу важно да буде квалитетна, на дуг рок, али и да буде завршена на време и изразио уверење да ће сви који реализују пројекат обилазнице бити заинтересовани, посвећени и одговорни у извођењу радова.

Пише:
Пошаљите коментар