Vučić obišao radove na obilaznici oko Beograda
BEOGRAD: Na obilaznici oko Beograda danas su kineski i azerbejdžanski izvođači, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, započeli radove na izgradnji nedostajuće leve trake autoputa od mosta na Savi kod Ostružnice do tunela Straževica i obe trake do Bubanj Potoka.
Reč je o deonici ukupne dužine 19,5 km, koja obuhvata sektore obilaznice 4, 5 i 6.
Prisustvovali su i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ministar energetike i rudarstva Aleksandar Antić, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, ambasadori Kine, Li Mančang i Eldar Hasanov i v.d. direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak.
Glavni izvođač radova je kineska kompanija Power Construction Corporation of C hina Ltd, a podizvođač azerbejdžanska kompanija Azvirt (ogranak Beograd).
Sa prilaznim saobraćajnicama dužina deonice, koju su dobili kineski i azerbejdžanski izvođači, iznosi ukupno 20,4 km, a vrednost radova je 207 miliona evra.
Radovi se finansiraju 85 odsto iz zajam Eksim banke Kine i 15 odsto iz budžeta Srbije.
Ugovoreni rok za završetak radova je 20. jul 2021. godine ili 36 meseci, pod uslovom da kredit bude efektivan do kraja 2018. godine.
U okviru tog projekta obuvaćeni su radovi na deonici B, od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Bubanj Potok, u dužini od 19,5 km.
Sektor 4 obuhvata radove na izgradnji leve trake autoputa od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača, u dužini od 7,7 km.
Kineska kompanija Power Construction Corporation of China, koja je danas započela izgradnju oblizaznice oko Beograda, na deonici od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj Potoka, uključila se u infrastrukturni razvoj Srbije i doprineće unaređenju dve zemlje, izjavio je danas predsednik te korporacije Je DŽjon.
On je izrazio zadovoljstvo što prisustvuje početku radova i zahvalio predsenuiku Srbije Aleksandru Vučiću na dobrodošlici.
''Obilaznica je jedan od najvažnijijh projekata Vlade Srbije i nalazi na listi potpisanih ugovora na petom Samitu Kine i 16 zemaja centralne i istočne Evrope i doprineće ekonomsko-trgovinskoj saradnji Srbije i Kine, kao i njihovoj ukupnoj saradnji'', rekao je Je.
On je naglasio da je beogradska obilaznica veoma značajna za smanjenje saobraćaja u Beogradu, ali i smanjenje zagađenja, kao i da je ta kompanija počastvovana sto je glavni izvođač na projektu.
On je kazao da je to jedna od najvećih kompanija u Kini i jedna od pet najvećih svetskih kompanija koja je poznata po odgovornosti, preciznosti, novim tehnologijama i visokom kvalitetu i da će obilaznica biti kvalitetno urađena.
Je je naveo da počinju da rade u Srbiji i da će obilaznica biti jedan od najkvalitetnijih projekata koji zajedno realizuju Srbija i Kina.
''Srbije je u peridou brzog ekonomskog razvoja pod vođstvom predsednika Aleksandra Vučića i želimo da učestvujemo i doprinesemo tom razvoju'', poručio je on i zahvalio Vučiću i Vladi Srbije na ukazanom poverenju.
U okviru sektora 4 potrebno je izvesti levu traku autoputa, opremiti dva tunela: Lipak i Železnik i izgraditi tri mosta: most br. 9, 10 i 11 (faza 2), kao i preostale radove na petlji Orlovača (faza 2).
Sektor 5 obuhvata radove na izgradnji leve trake autoputa od petlje Orlovača do tunela Straževica (uključujući i tunel) u dužini od 3,1 km.
U okviru sektora 5 potrebno je izvesti kompletno levu traku autoputa, koja uključuje izgradnju trase, leve tunelske cevi tunela Straževica i tri mosta: most br. 13, 14 i 15.
Sektor 6 obuhvata radove na izgradnji obe trake (pun profil) autoputa od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok (uključujući i petlju), u dužini od 9,6 km.
U okviru sektora 6 potrebno je izvesti kompletno i desnu i levu traku autoputa, koja uključuje izgradnju trase, tunel Beli Potok, petlje Avala i Bubanj Potok, kao i 2 mosta: most br. 16 i 17.
Vučić je rekao danas da je obilaznica oko Beograd veoma važna za dobijanje 'trke' sa Rumunijom i Bugarskom za preuzimanje putnika koji idu za Grčku ili Tursku.
Vučić je, posle obilaska radova na obilaznici oko Beograda, izrazio uverenje da će i najveći deo robnog transporta, kamionima, ići preko naše zemlje kada završimo ovaj put.
Ta 'trka' je veoma bitna i zato je važno da završite radove pre vremena, poručio je on.
Zahvalio se kineskim i azerbejdžanskim kompanijama koje zajednički rade na ovom projektu istakavši da je ovo važna stvar za našu zemlju.
Vučić je naglasio da je od ogromnog značaja za našu zemlju svaki izgrađeni kilometar, posebno obilaznice.
Obilaznica, prema njegovim rečima, olakšaće život žiteljima Rakovice, Čukarice, Voždovca, Grocke, a značajna je i za južni Banat.
"Tih 19,5 km su od izuzuetnog značaja za nas, jer time izbegavamo gužve i haos kroz Novi Beograd, Zemun, preko Gazele i drugih naših mostova, a posebno kroz vožovdačke opštine, objasnio je on.
Investitor je Republika Srbija odnosno Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture.
Obilaznica je deo Koridora 10 i povezaće dva njegova kraka - ka Mađarskoj (severni krak) i Hvatskoj (E-75), kao i Koridor 11 (E-763), to jest autoput ka Crnoj Gori.
Obilaznica oko Beograda bi trebalo da ide do Pančeva i njena ukupna dužina biće 69 km, a počela je da se gradi pre 28 godina.
Obilaznica oko Beograda sastoji se iz deonica A: Batajnica-Dobanovci gde su radovi završeni na trasi i na petljama Dobanovci i Batajnica.
Zatim denice B: Dobanovci - Bubanj potok. Sastoji se iz šest sektora, i to: B1-B3: Dobanovci - most na Savi kod Ostružnice gde su završeni radovi.
Most na Savi kod Ostružnice gde je završena desna konstrukcija mosta (faza 1) i u toku su radovi na levoj konstrukciji mosta (faza 2).
Sektor B4: Završena je desna traka autoputa (faza 1), a u toku su radovi na izgradnji petlje "Petlovo brdo".
Sektor B5: Završena je desna traka autoputa od petlje Orlovača od tunela Straževica (faza 1).
Sektor B6: Tunel Straževica - petlja Bubanj Potok, koja će biti izgrađena u saradnji sa partnerima iz Kine i Azerbejdžana.
Planirana je i deonica C: Bubanj Potok - Pančevo (E-70), gde još nisu ugovoreni radovi.
Obilaznica će rasteretiti saobraćaj u Beogradu tako što će preuzeti ceo tranzit, povećaće bezbednost saobraćaja i smanjiti zagađenje.
Svaki kilometar puta i pruge koji napravimo je pobeda rada nad neradom i pravde nad silom, poručila je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović na obeležavanju početka radova na obilaznici oko Beograda, od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj Potoka.
Mihajlovićeva je rekla da je u prethodnom periodu bilo mnogo onih koji su ograničavali razvoj Srbije i Beograda.
"Mislim pre svega i na one koji su nam uvodili sankcije i na sve ono što smo ptretrpeli kada su nam se rušili mostovi u NATO agresiji. Bilo je i nekih naših prethodnika koji su započinjali obilaznicu nekloliko puta i nikada je nisu završili", rekla je Mihajlovićeva.
Ministarka je najavila da na ovoj deonici od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj Potoka ima jedan deo, odnosno jedna traka puta koja nedostaje a koja će kaže, biti napravljena.
"Ono što mogu da obećam je da ćemo mi kao što završavamo Koridor 10 i Koridor 11, kao što smo završili i napravili most Ljubovija-Bratunac, Žeželjev most, završiti i ovu obilaznicu i na taj način doprineti razvoju Srbije", poručila je ministarka građevinarstva.
Ona je obraćajući se danas na početku radova, rekla da je država uspela da vrati saobraćaj iz nekih drugih zemalja u Srbiju.
Otvaranje obilaznice je prema njenim rečima važan dan za Beograd zato što će se, kaže, izgradnjom obilaznice skloniti teretni saobraćaj iz centra prestonice.
"Važno je za Srbiju zato što spajamo dva važna koridora, Koridor 10 i Koridor i 11, ,važano je za razvoj naše zemlje zato što to sigurno znači više automobila i teretnjaka na našim putevima, a mislimo da možemo za sada da budemo ponosni jer 20 miliona automobila više imamo od trenutka kada smo počeli da gradimo i puštamo u promet naše autoputeve", kaže Mihajlovićeva.
Podseća i da je više od 200 kilometara autoputeva pušteno u saobraćaj u prethodnih nekoliko godina te da se naredne godine planiraju novi autoputevi.
Napomenula je da od izvođača radova ne očekuje nikakve probleme i izgovore nego "da upravo rade onako kako ugovor kaže".
"Do 2021. početka, ova deonica mora biti gotova pa onda idemo dalje", rekla je Mihajlovićeva.
Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić istakao je da će zahvaljujući obilaznici putnici moći lakše, brže i bolje da dođu do željene destinacije, a grad će biti zdraviji, manje zagađen i sa manje buke.
Kako je rekao, Beograd ima viziju, a osnovni pravci te vizije su grad koji se spušta na reke, premeštanje centralnih industrijskih zona na obode grada i izgradnja obilaznice.
"Beograd i Srbija su u fazi intenzinog razvoja i izgradnje i tome se radujemo, ovo je najintenzivniji period koji moja generacija pamti", podvukao je Radojičih.
Ukazao je da je za svaku izgradnju važno da bude kvalitetna, na dug rok, ali i da bude završena na vreme i izrazio uverenje da će svi koji realizuju projekat obilaznice biti zainteresovani, posvećeni i odgovorni u izvođenju radova.