overcast clouds
10°C
08.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9902
usd
108.5051
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Тема “Дневника”: Траса коридора “ВОЈВОЂАНСКО П” добија ОБРИСЕ

07.06.2023. 09:23 09:27
Пише:
Фото: Dnevnik (Slobodan Šušnjević)

НОВИ САД: Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре расписало је тендер за измену планске документације, тачније Просторног плана подручја посебне намене коридора ауто-пута Београд-Зрењанин-Нови Сад са идејним решењем.

Разлог за измене и допуне је, како је објашњено, боље позиционирање трасе ауто-пута, а обухваћени су делови територије Београда, Панчева, Зрењанина и општина Опово и Ковачица. Процењена вредност јавне набавке је десет милиона динара, а уговор с одабраним пројектантима биће закључен на годину дана, па је то вероватно и крајњи рок за предају документације. Понуде на тендер Министарства подносе се до 30. јуна

Ауто-пут Београд-Зрењанин-Нови Сад проглашен је  за пројекат од посебног значаја, а његова изградња најављивљује се од 2019. године, док је министар грађевинсрства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић почетком године изјавио да ће радови почети 2024. године.

У систему путне мреже Србије Војвођанси коридор П препознат је као основна веза на правцу север-југ. Пређашњом планском документацијом предвиђена је саобраћајница дужине 100 километара, с неколико саобраћајних петљи, на територији четири града и општине, односно на укупно четири хиљаде хектара.

Надлежни су у техничком опису, објављеном на Порталу јавних набавки, навели да се измене и допуне Просторног плана заснивају на планској, студијској и другој документацији, резултатима досадашњих истраживања и важећим документима у Републици Србији.


Померена већ петља Ечка

Траса „Војвођанског П” пута већ једном мењана, када је петља Ечка у односу на Просторни план, на захтев зрењанинских привредника и због потреба Линглонга, померена неколико километара ближе некадашњем Бечкереку (Зрењанину), ка будућој фабрици гума.

Такође, у фебруару прошле године садашњи министар, а тада заменик градоначелника Горан Весић рекао је да Град Београд инсистира да се у пројекат градње брзог пута Београд-Зрењанин укључи и Зрењанински пут.


Осим бољег позиционирања, као циљеви измене планске документације наведени су: утврђивање услова за рационално коришћење простора, природних потенцијала и инфраструктурног система у складу са принципима одрживог развоја, елиминисање и минимизирања негативних утицаја, дефинисања односа између водоснабдевања, површина посебне намене, заштите природних и културних добара и инфраструктурног коридора али и интерактивних и повратних утицаја.

Не би требало заборавити да би траса ауто-пута могла да утиче на бржи развој стратешких центара, који ће, како се очекује, подстаћи усклађенији развој мреже насеља, просторну организацију привредних веза у мрежи центара, чвршће повезивање гра­дова, због чега је пак неопходно планирати одговарајућу саобраћајну инфраструктуру.

„Изменама и допунама Просторног плана створиће се плански основ за дефинисање дугорочне концепције просторног развоја подручја посебне намене, као и плански основ за уређење, изградњу и заштиту простора у смислу његовог директног спровођења, издавањем локацијских услова у складу са законом“, наведено је у техничком опису недавно расписане јавне набавке.

Подсећања ради, почетком 2020. са кинеском компанијом „China Схандонг Интернатионал Ецономиц анд Техницал Цоорпоратион Гроуп“ потписан је Меморандум о разумевању и изради планске и техничке документације за изградњу ауто-пута Београд (Борча)-Зрењанин-Нови Сад.

Јована Вукашиновић

Пише:
Пошаљите коментар