Радове на вијадукту Чортановци обилази Вучић
НОВИ САД: Пробијање тунела на траси Стара Пазова - Нови Сад увелико траје, а импозантно градилише, за које кажу да је највеће железничко градилиште у Европи, врви од грађевинаца руских и домаћих, који раде на најзахтевнијој деоници, од Чортановаца до Петроварадина, где је вијадукт "Чортановци".
Ово градилиште, како је најављено, ће посетити председник Србије Александар Вучић, када ће се и сам уверити како теку радови.
Радници раде 24 сата, без престанка, у две смене. У току дана на градилишту и јужног и северног портала тунела је око 130 радника. Сазнајемо да је пре десетак дана завршен улазни, јужни портал тунела Чортановци.
Паралелно раде и примарну и секундарну конструкцију. Пре ископа, кажу, урађена је заштита теерена, односно санација клизишта. До сада је постављено хиљаду шипова, а у њих је уграђено око 60.000 кубика бетона.
Главни извођач је РЖД руске железнице, а тунел и вијадукт ради руска фирма MMS, која је градила метрое у Москви.
На северном порталу тунела још је импозантније градилиште, а на њему су радници Азвирта.
Кажу да се сви радови одвијају по плану, те да је на одређеним деоницама, где су наилазили на подземне воде, темпо био спорији од уобичајеног због безбедности радника.
Радови на отвореној прузи Стара Пазова - Нови Сад вредни су 248 милиона долара, а за пробијање тунела кроз Фрушку гору и изградњу вијадукта одобрено је 350 милиона долара. Руски и српски грађевинци прокопавају Фрушку гору, буше је и подижу вијадукт на најзахтевнијој деоници будућих пруга великих брзина од Београда до Суботице. Када пруга буде завршена, према најавама, од Београда до Новог Сада стизаће се за 35 минута.
Изградња најтеже деонице, тунела кроз Фрушку гору, почела је у августу 2017, а вијадукта крајем септембра исте године. Рок за завршетак тунела са две цеви, обе дужине 1,1 километар, и вијадукта дугог 2,9 километара је 52 месеца, а вредност радова је 350 милиона долара.