Radove na vijaduktu Čortanovci obilazi Vučić
NOVI SAD: Probijanje tunela na trasi Stara Pazova - Novi Sad uveliko traje, a impozantno gradiliše, za koje kažu da je najveće železničko gradilište u Evropi, vrvi od građevinaca ruskih i domaćih, koji rade na najzahtevnijoj deonici, od Čortanovaca do Petrovaradina, gde je vijadukt "Čortanovci".
Ovo gradilište, kako je najavljeno, će posetiti predsednik Srbije Aleksandar Vučić, kada će se i sam uveriti kako teku radovi.
Radnici rade 24 sata, bez prestanka, u dve smene. U toku dana na gradilištu i južnog i severnog portala tunela je oko 130 radnika. Saznajemo da je pre desetak dana završen ulazni, južni portal tunela Čortanovci.
Paralelno rade i primarnu i sekundarnu konstrukciju. Pre iskopa, kažu, urađena je zaštita teerena, odnosno sanacija klizišta. Do sada je postavljeno hiljadu šipova, a u njih je ugrađeno oko 60.000 kubika betona.
Glavni izvođač je RŽD ruske železnice, a tunel i vijadukt radi ruska firma MMS, koja je gradila metroe u Moskvi.
Na severnom portalu tunela još je impozantnije gradilište, a na njemu su radnici Azvirta.
Kažu da se svi radovi odvijaju po planu, te da je na određenim deonicama, gde su nailazili na podzemne vode, tempo bio sporiji od uobičajenog zbog bezbednosti radnika.
Radovi na otvorenoj pruzi Stara Pazova - Novi Sad vredni su 248 miliona dolara, a za probijanje tunela kroz Frušku goru i izgradnju vijadukta odobreno je 350 miliona dolara. Ruski i srpski građevinci prokopavaju Frušku goru, buše je i podižu vijadukt na najzahtevnijoj deonici budućih pruga velikih brzina od Beograda do Subotice. Kada pruga bude završena, prema najavama, od Beograda do Novog Sada stizaće se za 35 minuta.
Izgradnja najteže deonice, tunela kroz Frušku goru, počela je u avgustu 2017, a vijadukta krajem septembra iste godine. Rok za završetak tunela sa dve cevi, obe dužine 1,1 kilometar, i vijadukta dugog 2,9 kilometara je 52 meseca, a vrednost radova je 350 miliona dolara.