ОБЕЋАНО- ИСПУЊЕНО! ЕВО ШТА ЈОШ ЧЕКА БАЧКОПАЛАНЧАНЕ Вучевић присуствовао на ДВА ВАЖНА ДОГАЂАЈА: У плану је изградња још 645,7 километара путева (ФОТО)
Потписивањем Меморандума о разумевању између Министарства за саобраћај и грађевину и шпанске компаније „Центунион“, јуче је у Бачкој Паланци начињен још један корак ка изградњи новог моста преко Дунава у овом граду који дуго очекују многи становници овог краја.
Меморандум је у име надлежног министарства потписао министар Горан Весић, а у име шпанске компаније, њен председник Хавијер Карахе Ноблет. он је истакао да је ово изузетно значајан корак између Србије и Шпаније, и један од најбитнијих споразума који су потписани у 2023. години између ове две пријатељске земље
Свечаном потписивању документа је присуствао и потпредсеник Владе Србије Милош Вучевић, директор ЈП „Путеви Србије“ Зоран Дробњак, председник општине Бачка Паланка Бранислав Шушњица.
- Планирано је да пројектовање овог моста траје девет месеци, тако да ћемо до краја следеће године бити у прилици да почнемо са изградњом - изјавио је Весић и додао да Србија послује са свима, али је држави посебно драго када ради са земљом која поштује наш интегритет и територијалну целовитост, а Шпанија спада управо међу те земље - које нису признале тзв. Косово.
Према идејном решењу које је својевремено израдила фирма „ДБ Инжењеринг”, мост који ће бити изграђен ће личити на онај код Бешке.
- Морфологија терена и настанак тих терена кроз историју су слични, а уз то је и иста река у питању. Чак је и дужина оба моста приближно иста, око два километра, а и денивелација леве и десне обале Дунава је преко 50 метара, што је још једна сличност с мостом код Бешке - пренела је „Gradnja.rs“ образложење. Објашњено је и да тако велика висинска разлика терена леве и десне обале реке захтева високе стубове моста који су пројектовани као витки, да би истовремено задовољили све економске и конструктивне критеријуме.
Како су „Дневнику” раније рекли у ЈП „Путеви Србије“, дужина трасе пута заједно са мостом преко Дунава и прилазним конструкцијама је око 3.500 метара, док је дужина самог моста 1.915 метраа. Осим тога планирана је веза моста са ауто-путем Београд–Загреб, која ће бити успостављена на правцу Бачка Паланка – Нештин – Визић – Ердевик – петља Кузмин.
То ће знатно олакшати живот становницима сремских села Нештина и Визића који припадају општини Бачка Паланка, а који сада до средишта општине могу да дођу само преко Хрватске, прелазећи границу код Илока у Вуковарско-сремској жупанији. Једина спона са Бачком Паланком био им је, а и још је, мост између овог града и Илока.
Осим перипетија због контроле и задржавања на граници, које имају сви становници Нештина и Визића при одласку на посао, у школу или неком другом потребом у центар своје општине, посебан проблем имају пољопривредници из ових села, јер од уласка Хрватске у ЕУ не могу да преносе своје производе преко моста између Илока и Бачке Паланке.
Сама општина Бачка Паланка, покренула је још пре десетак година иницијативу за изградњу моста који би био неколико километара пре постојећег Моста братства и јединства, а који повезује Бачку Паланку и Илок.
Како је наведено у пројектном задатку, мост је део државног пута ИВ реда и састоји се од централног дела моста преко пловног пута Дунава и приступуних делова моста са бачке и сремске стране. Мост прелази преко коридора предметне деонице државног пута ИВ реда број 19, некатегорисаног пута, одбрамбеног насипа, реке Дунав, шума и шумског земљишта и пољопривредног земљишта .
- Ово је историјски дан за општину Бачка Паланка. Посебно за становнике Визића и Нештина, који на овај тренутак чекају деценијама. Потписали смо Меморандум о разумевању за изградњу моста у Бачкој Паланци, моста који ће значајно унапредити квалитет живота грађана ова два насеља. И који, након изградње моста више неће морати да губе време на чекање на граничним прелазима, нити да троше новац на заобилазно путовање – рекао је за „Дневник” председник општине Бачка Паланка Бранислав Шушница. Према његовим речима, мост ће им омогућити да за мање од 20 минута стигну до Бачке Паланке и обаве све своје послове.
Средњи стубови моста који носе суперструктуру састоје се из два витка паралелна стуба на размаку од 10 метара. На крајњим стубовима, истоветне геометрије као средњи, висине 21 и 39 метара, биће ослоњење прилазне конструкције. Размак између централних стубова на пловном путу износиће 170 метара, док ће споредни распони изнад воде бити широки по 114,5 метара. Са бочних страна на централном делу предвиђене су прилазне саобраћајнице (рампе) са типским распонима од 50 метара.
„Осим овог моста, чија ће дужина износити скоро два километра, тачније 1.915 метара, са приступним саобраћајницама које ћемо радити са обе стране, нећемо олакшати само живот људима из Нештина и Визића, који свакога дана добијају по осам печата у својим пасошима, већ ћемо омогућити и развој саме Бачке Паланке”, казао је Весић.
Навео је да је поред пројектовања новог моста, Министарство недавно са Покрајином потписало уговор за заједничко пројектовање саобраћајнице Бачка Паланка – Нови Сад. Када та саобраћајница буде готова, Бачка Паланка ће бити потпуно другачији град, јер ће сви који живе ту бити боље саобраћајно повезани, биће омогућен долазак нових инвеститора, јер сваки инвеститор очекује да има пут, пругу и да буде повезан како би могли да развијају своје послове, додао је Весић.
Нико Перковић