OBEĆANO- ISPUNJENO! EVO ŠTA JOŠ ČEKA BAČKOPALANČANE Vučević prisustvovao na DVA VAŽNA DOGAĐAJA: U planu je izgradnja još 645,7 kilometara puteva (FOTO)
Potpisivanjem Memoranduma o razumevanju između Ministarstva za saobraćaj i građevinu i španske kompanije „Centunion“, juče je u Bačkoj Palanci načinjen još jedan korak ka izgradnji novog mosta preko Dunava u ovom gradu koji dugo očekuju mnogi stanovnici ovog kraja.
Memorandum je u ime nadležnog ministarstva potpisao ministar Goran Vesić, a u ime španske kompanije, njen predsednik Havijer Karahe Noblet. on je istakao da je ovo izuzetno značajan korak između Srbije i Španije, i jedan od najbitnijih sporazuma koji su potpisani u 2023. godini između ove dve prijateljske zemlje
Svečanom potpisivanju dokumenta je prisustvao i potpredsenik Vlade Srbije Miloš Vučević, direktor JP „Putevi Srbije“ Zoran Drobnjak, predsednik opštine Bačka Palanka Branislav Šušnjica.
- Planirano je da projektovanje ovog mosta traje devet meseci, tako da ćemo do kraja sledeće godine biti u prilici da počnemo sa izgradnjom - izjavio je Vesić i dodao da Srbija posluje sa svima, ali je državi posebno drago kada radi sa zemljom koja poštuje naš integritet i teritorijalnu celovitost, a Španija spada upravo među te zemlje - koje nisu priznale tzv. Kosovo.
Prema idejnom rešenju koje je svojevremeno izradila firma „DB Inženjering”, most koji će biti izgrađen će ličiti na onaj kod Beške.
- Morfologija terena i nastanak tih terena kroz istoriju su slični, a uz to je i ista reka u pitanju. Čak je i dužina oba mosta približno ista, oko dva kilometra, a i denivelacija leve i desne obale Dunava je preko 50 metara, što je još jedna sličnost s mostom kod Beške - prenela je „Gradnja.rs“ obrazloženje. Objašnjeno je i da tako velika visinska razlika terena leve i desne obale reke zahteva visoke stubove mosta koji su projektovani kao vitki, da bi istovremeno zadovoljili sve ekonomske i konstruktivne kriterijume.
Kako su „Dnevniku” ranije rekli u JP „Putevi Srbije“, dužina trase puta zajedno sa mostom preko Dunava i prilaznim konstrukcijama je oko 3.500 metara, dok je dužina samog mosta 1.915 metraa. Osim toga planirana je veza mosta sa auto-putem Beograd–Zagreb, koja će biti uspostavljena na pravcu Bačka Palanka – Neštin – Vizić – Erdevik – petlja Kuzmin.
To će znatno olakšati život stanovnicima sremskih sela Neština i Vizića koji pripadaju opštini Bačka Palanka, a koji sada do središta opštine mogu da dođu samo preko Hrvatske, prelazeći granicu kod Iloka u Vukovarsko-sremskoj županiji. Jedina spona sa Bačkom Palankom bio im je, a i još je, most između ovog grada i Iloka.
Osim peripetija zbog kontrole i zadržavanja na granici, koje imaju svi stanovnici Neština i Vizića pri odlasku na posao, u školu ili nekom drugom potrebom u centar svoje opštine, poseban problem imaju poljoprivrednici iz ovih sela, jer od ulaska Hrvatske u EU ne mogu da prenose svoje proizvode preko mosta između Iloka i Bačke Palanke.
Sama opština Bačka Palanka, pokrenula je još pre desetak godina inicijativu za izgradnju mosta koji bi bio nekoliko kilometara pre postojećeg Mosta bratstva i jedinstva, a koji povezuje Bačku Palanku i Ilok.
Kako je navedeno u projektnom zadatku, most je deo državnog puta IV reda i sastoji se od centralnog dela mosta preko plovnog puta Dunava i pristupunih delova mosta sa bačke i sremske strane. Most prelazi preko koridora predmetne deonice državnog puta IV reda broj 19, nekategorisanog puta, odbrambenog nasipa, reke Dunav, šuma i šumskog zemljišta i poljoprivrednog zemljišta .
- Ovo je istorijski dan za opštinu Bačka Palanka. Posebno za stanovnike Vizića i Neština, koji na ovaj trenutak čekaju decenijama. Potpisali smo Memorandum o razumevanju za izgradnju mosta u Bačkoj Palanci, mosta koji će značajno unaprediti kvalitet života građana ova dva naselja. I koji, nakon izgradnje mosta više neće morati da gube vreme na čekanje na graničnim prelazima, niti da troše novac na zaobilazno putovanje – rekao je za „Dnevnik” predsednik opštine Bačka Palanka Branislav Šušnica. Prema njegovim rečima, most će im omogućiti da za manje od 20 minuta stignu do Bačke Palanke i obave sve svoje poslove.
Srednji stubovi mosta koji nose superstrukturu sastoje se iz dva vitka paralelna stuba na razmaku od 10 metara. Na krajnjim stubovima, istovetne geometrije kao srednji, visine 21 i 39 metara, biće oslonjenje prilazne konstrukcije. Razmak između centralnih stubova na plovnom putu iznosiće 170 metara, dok će sporedni rasponi iznad vode biti široki po 114,5 metara. Sa bočnih strana na centralnom delu predviđene su prilazne saobraćajnice (rampe) sa tipskim rasponima od 50 metara.
„Osim ovog mosta, čija će dužina iznositi skoro dva kilometra, tačnije 1.915 metara, sa pristupnim saobraćajnicama koje ćemo raditi sa obe strane, nećemo olakšati samo život ljudima iz Neština i Vizića, koji svakoga dana dobijaju po osam pečata u svojim pasošima, već ćemo omogućiti i razvoj same Bačke Palanke”, kazao je Vesić.
Naveo je da je pored projektovanja novog mosta, Ministarstvo nedavno sa Pokrajinom potpisalo ugovor za zajedničko projektovanje saobraćajnice Bačka Palanka – Novi Sad. Kada ta saobraćajnica bude gotova, Bačka Palanka će biti potpuno drugačiji grad, jer će svi koji žive tu biti bolje saobraćajno povezani, biće omogućen dolazak novih investitora, jer svaki investitor očekuje da ima put, prugu i da bude povezan kako bi mogli da razvijaju svoje poslove, dodao je Vesić.
Niko Perković