overcast clouds
22°C
20.09.2024.
Нови Сад
eur
117.058
usd
105.2585
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Нови закон о заштити потрошача до краја 2019.

25.07.2019. 14:47 14:49
Пише:
Извор: pixabay.com

БЕОГРАД: Србија би до краја године требало да добије нови закон о заштити потрошача и нову петогодишњу стратегију у тој области, најавила је данас државна секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић и истакла да потрошач, као кључни учесник на тржишту, мора да има пуну заштиту државе.

На конференцији поводом завршетка двогодишњег Твининг пројекта ЕУ “Даљи развој заштите потрошача у Србији” који је са 1,4 милиона евра финансиран из ИПА претприступних фондова, Матић је рекла да је Србија доставила Европској комисији на усвајање последњу верзију преговарачке позиције за поглавље 28 које се односи на заштиту потрошаца и политику заштите јавног здравља.



Матић је рекла да ће јачању целокупног тржишта, укључујући права потрошача, допринети и нови Закон о трговини и измене и допуне Закона о електронској трговини, прописи које је Скупштина Србије усвојила пре три дана. 



Нагласила је сарадњу и финансијску подршку удружењима за заштиту потрошача, те навела да је у јуну расписан Конкурс за финансирање програма у области заштите потрошача вредан 20 милиона динара.



Како је рекла, од 2008. године, од када се пројектно финансирају удружења, за подршку њиховог рада издвојено је више од million евра како би се обезбедила регионална покривеност заштите потрошача и како би грађани у целој Србији могли лакше да заштите своја права и интересе.



Најавила је да ће министарство наставити да јача и афирмише вансудску заштиту права и интереса потрошача, као једног од ефикаснијих начина решавања проблема на савременом тржишту, као и рад на подизању свести јавности о правима потрошача. 



Представник Делегације ЕУ у Србији Штефен Худолин каже да ЕУ има дугу традицију у заштити потрошача и да је ЕУ поставила високе стандарде у тој области. 



"Потрошачи имају право и да одаберу начин на који ће нешто рекламирати, могу да траже и да замене робу коју су купили онлајн. Желимо да таква права постоје и у Србији. Помогли смо Србији да се приближи европским стандардима", рекао је Худолин. 



За вансудско поравнање је рекао да је добро и за трговце и за потрошсаца као начин да се избегну скупи судски процеси, те навео да је ефикаснија заштита потрошача важна за функционисање економије. 



"Можемо да видимо напредак у Србији у тој области, али много тога још мора да се уради", рекао је он и изразио спремност ЕУ да у том послу настави да пружа подршку Србији. 



Србији су у реализацији Твининг пројекта "Даљи развој заштите потрошача у Србији" помогле Мађарска и Словачка, а амбасадор Мађарске у Србији Атила Пинтер каже да Мађарска подржава приступање Србије ЕУ, те да је Србија Мађарској одувек била стратешки партнер. 



"Наш интерес је да Србија постане део ЕУ", каже Пинтер и наводи да са Србијом треба отворити већи број поглавља у преговорима како би се убрзао процес приступања ЕУ.



Мајдарски амбасадор је рекао да верује да исти стандарди који важе у ЕУ у заштити потрошача треба да се примењују и у Србији, те да треба упознати потрошаче о њиховим правима и обавезама. 



Амбасадорка Словачке у Србији Дагмар Репчекова каже да ће и Србија морати да се у области заштите потрошача суочи са два феномена модерног времена, а то су растући значај е-трговине и повећање спорова за заштиту права потрошаца. 



"Највећи изазов односи се на дигитализацију. Онлајн куповина је постала уобичцајени облик потрошње у многим земљема, а одвија се и преко граница једне земље. Тиме се шири опсег заштите потрошача", каже Репчекова. 



Репчекова је рекла да је Словачка, у којој се налази Европски центар за заштиту потрошача, спремна да своја искуства у тој области подели са Србијом.

Аутор:
Пошаљите коментар
Потрошачи се највише жале на обућу, мобилне и технику

Потрошачи се највише жале на обућу, мобилне и технику

31.01.2019. 16:44 16:48