За турбо кружни ток на Лиману више од 336 милиона динара, почетак градње крајем године
Градња турбо кружне раскрснице на углу Фрушкогорске улице и Булевара цара Лазара коштаће више од 336 милиона динара са ПДВ-ом, (336.258.385) и трајаће девет месеци, тачније 270 дана.
Реч је заједничкој инвестицији Града и Покрајине, а радови би могли да почну до краја године, пошто је Градска управа за грађевинско земљиште и инвестиције недавно одабрала извођаче – новосадске фирме „Пут-инвест”, „Монтоп про”, „Енерготехника – Јужна Бачка” и „Tеcton geosystems”.
Идеја о реконструкцији раскрснице код Спенса и Универзитета и њеном претварању у кружни ток датира из 2016. године, а истражни радови и геотехничка документација завршени су 2017. Својевремено је чак било предлога да у центру раскрснице буде фонтана с аудио-визуелним ефектима, по угледу на чувену музичку на Славији, али се од тога одустало. Иако у тендерској документацији није наведено како ће острво кружног тока бити уређено, претпоставља се да ће ту бити постављен споменик, највероватније Николи Тесли.
Пројектанти фирме „МХМ-пројект” предвидели су турбо кружну раскрсницу без денивелисаног правца на Булевару цара Лазара, што ће уз укидање семафора убрзати саобраћај и обезбедити несметан проток возила у правцима укрштања.
„Предложена турбо кружна раскрсница је вишетрачна спирална раскрсница, на којој су саобраћајни токови међусобно физички одвојени, што се постиже ’заобљеним’ ивичњацима, који спречавају преплитање возила како на уливу и изливу, тако и при кретању кроз сам кружни ток”, наведено је у техничком опису.
На Булевару цара Лазара су у оба прилазна смера пројектоване по три траке ширине три метра, пре и после кружног тока, док су у Фрушкогорској улици, на почетку деонице, чија је реконструкција планирана, задржане две траке, по једна за сваки смер, које ће пре пешачког прелаза код Научно-технолошког парка (НТП) бити одвојене острвима. Ту саобраћајницу чине два одвојена коловоза у правцу север–југ ширине 4,5 метара (улив и излив из кружног тока) и директно десно одвајање исте ширине – бајпас ка Кеју жртава рације. Коловоз ће од стаза, чија је реконструкција планирана, бити одвојен зеленим површинама са вишегодишњим дрвећем, с тим што ће на делу отварања додатне траке за скретање ка „Променади„ и делу коригованих стаза испред НТП-а неколико стабала бити уклоњено.
Предвиђено је измештање и реконструкција комуналне инфраструктуре, као и постављање нове јавне расвете, а делимично ће бити реконструисан и паркинг дуж Булевара цара Лазара, где је планирана коса шема паркирања.
Ј. Вукашиновић