Za turbo kružni tok na Limanu više od 336 miliona dinara, početak gradnje krajem godine
Gradnja turbo kružne raskrsnice na uglu Fruškogorske ulice i Bulevara cara Lazara koštaće više od 336 miliona dinara sa PDV-om, (336.258.385) i trajaće devet meseci, tačnije 270 dana.
Reč je zajedničkoj investiciji Grada i Pokrajine, a radovi bi mogli da počnu do kraja godine, pošto je Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije nedavno odabrala izvođače – novosadske firme „Put-invest”, „Montop pro”, „Energotehnika – Južna Bačka” i „Tecton geosystems”.
Ideja o rekonstrukciji raskrsnice kod Spensa i Univerziteta i njenom pretvaranju u kružni tok datira iz 2016. godine, a istražni radovi i geotehnička dokumentacija završeni su 2017. Svojevremeno je čak bilo predloga da u centru raskrsnice bude fontana s audio-vizuelnim efektima, po ugledu na čuvenu muzičku na Slaviji, ali se od toga odustalo. Iako u tenderskoj dokumentaciji nije navedeno kako će ostrvo kružnog toka biti uređeno, pretpostavlja se da će tu biti postavljen spomenik, najverovatnije Nikoli Tesli.
Projektanti firme „MHM-projekt” predvideli su turbo kružnu raskrsnicu bez denivelisanog pravca na Bulevaru cara Lazara, što će uz ukidanje semafora ubrzati saobraćaj i obezbediti nesmetan protok vozila u pravcima ukrštanja.
„Predložena turbo kružna raskrsnica je višetračna spiralna raskrsnica, na kojoj su saobraćajni tokovi međusobno fizički odvojeni, što se postiže ’zaobljenim’ ivičnjacima, koji sprečavaju preplitanje vozila kako na ulivu i izlivu, tako i pri kretanju kroz sam kružni tok”, navedeno je u tehničkom opisu.
Na Bulevaru cara Lazara su u oba prilazna smera projektovane po tri trake širine tri metra, pre i posle kružnog toka, dok su u Fruškogorskoj ulici, na početku deonice, čija je rekonstrukcija planirana, zadržane dve trake, po jedna za svaki smer, koje će pre pešačkog prelaza kod Naučno-tehnološkog parka (NTP) biti odvojene ostrvima. Tu saobraćajnicu čine dva odvojena kolovoza u pravcu sever–jug širine 4,5 metara (uliv i izliv iz kružnog toka) i direktno desno odvajanje iste širine – bajpas ka Keju žrtava racije. Kolovoz će od staza, čija je rekonstrukcija planirana, biti odvojen zelenim površinama sa višegodišnjim drvećem, s tim što će na delu otvaranja dodatne trake za skretanje ka „Promenadi„ i delu korigovanih staza ispred NTP-a nekoliko stabala biti uklonjeno.
Predviđeno je izmeštanje i rekonstrukcija komunalne infrastrukture, kao i postavljanje nove javne rasvete, a delimično će biti rekonstruisan i parking duž Bulevara cara Lazara, gde je planirana kosa šema parkiranja.
J. Vukašinović