За четири нове гуме минимално 24.000 динара
Од 1. априла возачи у Србији не морају више да користе зимске гуме. Подсећамо, према Закону о саобраћају, били су у обавези да од 1. новембра имају зимске гуме на сва четири точка, али само уколико на коловозу има леда, снега или поледице.
Разлог због којег долази до промене гума јесте тај што се зимски пнеуматици лети више троше. Летњи пнеуматици су, наравно, тврђи и самим тим су прилагођени лепим временским условима, док су зимске гуме доста мекше.
Возачи углавном купују половне пнеуматике, а просечна цена за све четири гуме износи око две стотине евра. Уколико се корисник одлучи за куповину нових летњих пнеуматика, цене се, по комаду, крећу у размаку од шест хиљада динара за гуме марке „Сава“, па све до осамнаест хиљада динара марке „Пирели“, а премијум гуме “Мишелин”, “Данлоп” и “Гуђир” коштају између 5.000 и до 60.000 динара. Монтажа и замена гума грађане ће, у зависности од димензија пнеуматика, коштати од 300 до 600 динара, по точку. Из сервиса за аутмобиле саветују да је пожељна замена зимских пенуматика у летње, ради безбедности у саобраћају и сигурније вожње.
Забрињавајуће звучи податак да у нашој земљи 70 одсто возача не мења зимске пнеуматике! Проблем се јавља када се гуме не мењају, јер трају свега од две до три године. Власници скупоценијих аутомобила чешће мењају гуме. Новосађани, како смо се уверили, кажу да је одржавање самог аута скупо, па самим тим и промена пнеуматика. Управо због тога до замене гума долази тек када се пнеуматици такорећи потпуно истроше.
Пре куповине половних пнеуматика мора се обратити пажња на то да гуме не буду превише старе, јер се оне временом троше и почињу да пуцају. Цена гуме зависи од величине, а најзаступљенији су пнеуматици пречника шестнаест, ако користимо пнеуматике веће од пречника шестнаест, самим тим је и цена саме гуме виша. Цена пнеуматика, такође, зависи и од марке произвођача.
Да би се спречиле незгоде у саобраћају, мора се водити рачуна и о томе да пнеуматици буду довољно надувани, а гуме морају увек бити минимално надуване на два бара, што зависи од модела аутомобила. Уколико пнеуматици нису надувани у довољној мери, може се угрозити безбедност аутомобила. Гуме се мењају у зависноти од стазе где се аутомобил креће. Што је гума шира, то је ауто стабилнији на путу. Оно што је занимљиво јесте да, осим зимских и лењих пнеуматика, имамо и такозване гуме за све сезоне. Цена тих пнеуматика у Србији је око петнаест хиљада динара.
Н. Попов