Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

В.д. директора ГСП-а Милован Амиџић: Преговарамо о решавању захтева возача

11.06.2018. 08:25 08:29
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

Јавно градско саобраћајно предузеће „Нови Сад” се дужи период суочава са све већим одливом возача, због чега су запослени најпре организовали интерни скуп, а онда и ступили у штрајк, током којег су 21. марта угасили моторе аутобуса и на један сат стопирали превоз путника.

Осим израде новог Правилника о систематизацији радних места и изузимања из Закона о привременом обрачуну зарада, запослени су захтевали да се потпише колективни уговор, исплати солидарна помоћ, скрати радно време возача и уведе електронски систем наплате карата.

Након што је prеthodni директор после разговора с градоначелником о незадовољству запослених у предузећу поднео оставку, на функцију в. д. директора 16. априла постављен је Милован Amiyić. Он је у интервјуу за „Дневник” рекао да је од шест захтева које су синдикати имали у тренутку када је започет штрајк у предузећу, а који су упућени Граду и градоначелнику, ново руководство ЈГСП-а „Нови Сад” почело да решава четири.

Повећање плата у овом тренутку није питање воље руководства предузећа, ни садашњег ни prеthodnog – казао је Amiyić на почетку разговора. – У питању је републички пропис који не дозвољава да се плате у јавном сектору повећавају. Односно, не само плате већ и неки други елементи обрачуна зараде. Да ли ћемо успети да повећамо неке друге елементе који утичу на укупно примање запослених, видећемо кроз колективно преговарање које је у току. Волео бих да побољшамо све услове рада наших запослених.

Како планирате да решите проблеме због којих је дошло до незадовољства запослених у предузећу, будући да сте на позицију в. д. директора ЈГСП-а дошли у веома деликатном тренутку?

- Они нису толико велики као што се јавности представљало у тренутку када је требало да преузмем функцију в. д. директора у предузећу. Наравно, постоје проблеми финансијске природе. Ту бих истакао дуг НИС-у за гориво, али о томе полако већ разговарамо с њиховим представницима и дошли смо до неког решења. Наравно, то може да се реши само уз помоћ Града, и ту очекујемо подршку. Постоје неки мали међуљудски проблеми, за које се надам да су већ и решени. За сада на недељном нивоу разговарамо и са синдикатима и с осталим запосленима. Сматрам да све можемо решити дијалогом, никако притисцима синдиката и запослених, или, још горе, неким уценама и претњама штрајком. Постоје проблеми, али су они у неком наредном периоду свакако решиви.

Да ли сте од доласка у предузеће разговарали с радницима који су најпре организовали збор, а потом и ступили у штрајк?

- За ово кратко време колико сам овде, разговарали смо три пута с радницима који су организовали збор. Они сматрају да проблеми предузећа морају да се решавају много брже, али није то све тако лако решити како они мисле. Кад год је потребно о нечему да разговарамо, немам проблем да нађемо времена, седнемо и дискутујемо о свему и о начину на који ћемо све да решавамо. За сада је ситуација под контролом.

Почетком године више од 100 возача је имало потписане уговоре са страним компанијама којима им је обезбеђен рад у Немачкој и другим европским земљама. Каква је тренутно ситуација с одливом возача?

- Ми у овом тренутку имамо оптималан број возача који је потребан да би се актуелни ред вожње испоштовао. Наравно да имамо готово сваког месеца одређени број запослених возача који напусте предузеће. Код нас је конкурс за возаче стално отворен и користим ову прилику да, уколико има заинтересованих, позовем да дођу на тестирање или да пошаљу своју биографију. И у овом тренутку имамо неколико њих који су у процесу тестирања, а они који су то прошли, сад су на обуци. Тако да има кандидата, али ми бисмо волели када би тај број био већи.

Prеthodnih година је, по речима бившег директора предузећа, било неколико безуспешних јавних набавки за увођење електронског система наплате карата у аутобусима. Докле се стигло с тим и колико би то олакшало пословање?

- Такав систем би свакако олакшао пословање предузећа и рад возачима, али у овом тренутку ми немамо финансијске могућности да тај пројекат реализујемо и мислим да га без помоћи Града не можемо ни реализовати. То су велики новци да би сам ЈГСП могао то да реши, па ће нам, као и код субвенција за гориво или код капиталних субвенција за куповину аутобуса, и овде бити потребна помоћ Града. Разговараћемо с представницима Града и у будућности. Увођење електронске наплате карате је у интересу и Града, и грађана, и запослених у ЈГСП-у.

Програмом пословања за 2018. годину предвиђено је увођење видео-надзора у аутобусима. Када би се то могло реализовати?

- Ове године сигурно неће бити реализовано, за следећу ћемо да видимо с обзиром на финансијску ситуацију у предузећу.

Када ваши радници могу очекивати исплату солидарне помоћи која је предвиђена Посебним колективним уговором за јавна предузећа у комуналној делатности на територији Републике Србије и колика ће бити њена вредност?

- Прва рата солидарне помоћи је већ исплаћена. Наравно, за фирму од 1.270 запослених нама треба 60 милиона да би сваки запослени добио износ који је Влада са синдикатима договорила, а то је 41.700. Планирамо да то исплатимо у још три једнаке рате.    

Владимир Бијелић

Фото: Слободан Шушњевић 

 

Линија Нови Сад – Врдник од 1. октобра

Како „ “Дневник” сазнаје, у градском превознику већ неколико месеци се преговара о увођењу линије Нови Сад – Врдник, а на потребу за њеном реализацијом указали су мештани те сремске општине. По речима в. д. директора ЈГСП-а Милована Amiyića, аутобуси би на тој међумесној линији могли да крену већ од 1. октобра. Та линија је регистрована, а број полазака аутобуса зависиће од економске (не)исплативости.

Сем те, од 1. септембра би требало да буде реализована и кружна линија 51, на траси Ветерник–Сајлово, коју су иницирали мештани Ветерника преко месне заједнице. Та линија би скратила време путовања, али и повезала та два насеља с градским гробљем и другим деловима града. Аутобуси би на поменутој траси могли превозити прве путнике већ за петнаестак дана, али се чека крај изградње канализације, када ће бити постављена и аутобуска стајалишта.

О променама у пословању још увек рано говорити

Према речима Милована Amiyića, још увек је рано говорити о променама у пословању јер се за мање од два месеца, колико је на функцији в. д. директора, анализирало пословање prеthodnog руководства.

Трудићемо се да у наредном периоду исправимо грешке које је prеthodno руководство евентуално правило – казао је в. д. директор ЈГСП-а, и додао да се нада да ће то дати резултате јер, да би направили било какве планове, прво мора да се анализира оно што у prеthodnom периоду није ваљало.

Пише:
Пошаљите коментар
Скупштина града: Милован Амиџић нови директор ГСП-а, а Иван Радојичић "Стана"

Скупштина града: Милован Амиџић нови директор ГСП-а, а Иван Радојичић "Стана"

13.04.2018. 12:19 20:52
Вучевић: Немам више разумевања за ГСП

Вучевић: Немам више разумевања за ГСП

23.03.2018. 11:29 11:31
Нови аутобуси у возном парку ГСП-а

Нови аутобуси у возном парку ГСП-а

13.04.2018. 15:01 15:35