Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Скупштина града Новог Сада дала зелено светло за четврти мост

18.06.2021. 15:46 15:54
Пише:
Фото: Град Нови Сад

Скупштина града Новог Сада усвојила је план генералне регулације новог, четвртог моста који је планиран у продужетку Булевара Европе, за који је гласала већина одборника, нико није био против, а одборници ДСС-а били су уздржани.

Пред седницу Скупштине новинарима се обратио заменик градоначелника Милан Ђурић који је истакао да ће на седници бити разматрано више важних тачака које се односе на развој града од којих је једна од најважнијих усвајање планског документа, који ће омогућити изградњу моста у продужетку Булевара Европе са приступним саобраћајницама.

- То је пројекат који има национални значај. Положај моста је у складу са важећим Просториним планом града Новог Сада као и са свих седам prеthodno усвојених генералних планова, а идеја о том мосту и траси саобраћајног правца који сада називамо Булевар Европе датира још из 1951. године – казао је том приликом Ђурић.

Он је додао да оправданост његове изградње најбоље показују статистички подаци од прошле године који говоре о томе да Нови Сад расте, да има више од 400.000 становника и 120.000 регистрованих возила и да овакав раст захтева четврти мост који ће омогућити растерећење најоптерећенијег путног правца у граду, од Моста Слободе, до Желелезничке станице, дуж Булевара ослобођења. Све раскрснице, како је даље рекао на том потезу су под великим саобраћајним притиском. Такође, мост ће повезати државне путеве, Срем, Мачву, Посавину и Семберију са Бачком и олакшати становницима ових регија приступ Новом Саду и повезаће се са Фрушкогорским коридором.


Протест непосредно пред почетак Скупштине

Протест грађана одржан је испред зграде Скупштине Војводине, непосредно пред почетак заседања градског парламента. Грађани су развили траснпарент испред улаза у Скупштини, на којем је писало “Природа грађанима/Стоп инвеститори, стоп узурпатори”. Из неформалне иницијативе “Дунавац Шордош“ су указали на потребу да се Нови Сад развија на одржив начин, а не на уштрб природне и квалитета грађана. Најавили су нова окупљања и тужбе против града Новог Сада.


Мост ће како је Ђурић појаснио бити грађен у продужетку Булевара Европе, ићи ће преко Шордоша и Рибарског острва, до обилазнице у Сремској Каменици. Повезаће уличну мрежу Новог Сада са сремском страном као и међународни пут, Е 75, са будућим Фрушкогорским коридором.

- На овом пројекту се убрзано ради и са кинеским партнерима , Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је већ потписало Меморандум на основу којег је започета израда техничке документације. Генерални пројекат је завршен и на њега је републичка Ревизиона комисија дала позитивно мишљење. Укупна дужина моста са навозним рампама износи 2,4 километра, а попречни профил моста чине два коловоза са по две саобраћајне траке и обостране пешачке и бициклистичке стазе и ово ће бити први мост који ће имати бициклистичку инфраструктуру – казао је Ђурић новинарима.

На седници града највише се ипак полемисало управо о плану изградње новог моста, а том приликом је председник градског одбора ДСС-а Бојан Радојевић казао да је одборничка група ДШ по том питању уздржана из неколико разлога.

- Сматрамо да план има мањкавости, а изградња новог моста представља  добру ствар. По нама мост је предвиђен тако да пасарела, односно виједукт креће знатно раније од самог моста како би се добила денивелација у Улици Деспота Степана. Тиме ће становници на том потезу бити угрожени, јер ће висина моста заклањати поглед, биће им бука и они су током увида реаговали. Затим, Нови Сад нема превасходну корист од моста, јер је то од националног значаја и биће оријентисан ка транзитном саобраћају – казао је Радојевић.  Не слажу се како је рекао са тренутним решењем саобраћаја у граду, јер је модел оријентисан према аутомобилима. Суштина је да се смањује инфраструктура и да се омогући превоз на неки алтенативни превоз, пре свега на јавни градски саобраћај или бициклистички.


Ботаничка башта  у Петроварадину

Ђурић је  објаснио  одлуку по којој Град намерава да од “НП “Фрушка гора” преузме једну парцелу у Петроварадину за потребе будуће ботаничке баште, која је планирана у подножју Петроварадинске тврђаве, иза Ловотурса. Ђурић је појаснио да ће она служити за истраживање, омогућиће стручну едукацију, сарадњу са другим инститицијама у земљи и иностранству и за уживање, одмор и рекреацију.


- Наши чланови и симпатизери који станују узводно у Футогу и Бегечу у 21 веку скелом прелазе Дунав, те је за просторни план за организуацију простора Србије било далеко значајније да се направе мостови који су узводно – закључио је Радојевић.

Снежана Мушицки, шефица Одборничке групе СРС- казала је да ова странка подржава изградњу моста, али да се не слаже са Генералним планом јер се гради стихијски.

- Треба да будемо захвални грађанима што имамо ту прилику да располажемо са њиховим новцем. Ми се не слажемо са тим што се гради на уштрб квалитета жвота у граду. Све је мање паркинг простора, зелене површине - казала је на јуче одржаној Скупштини града Мушицки.


Услови за долазак “Нидека”

Одборници су донели одлуку да се прода 126.085 метара квадратних земљишта у радној зони Север 4, “ЦТП Инвест Београд” за потребе реализације инвестиција јапанског гиганта “Нидек” која прави електро – моторе, а на основу чега ће град Нови Сад приходовати скоро 600 милиона динара. Заменик грдоначелника Милан Ђурић је објаснио да ће погон у Србији бити један од највећих производних центара јапанске компаније у Европи, где ће годишња производња бити између 200.000 и 300.000 јединица до 2023. године.

- Долазак светског бренда, гиганта представља историјску прекретницу за Нови Сад. Јапанска компанија запослиће неколико стотина радника само у првој фази свог инвестиционог циклуса. Такве инвестиције имају несагледиво велик значај јер захваљујући приходима на зараде и од пореза на имовину градимо нове путеве, вртиће, школе. Очекујем да ће у наредним месецима на тој локацији већ започети градња пословних хала и за потребе производних погона -  рекао је заменик градоначелника.


Одобрници су дали зелено светло и измени плана у Лединцима због изградње објекта јавне намене у Змај Јовиној улици, као и измени плана Салајке због изградње новог објекта у Улици Јована Цвијића 38.  Усвојен је и предлог за израду плана Старог Мајура којим би се овај део Петроварадина заштито као културно-исторјска целина, потом измена плана генералне регулације Мишелука са Рибњаком, као и дела плана улазног правца Нови Сад - Руменка, због градње једног привредног објекта. Дата је сагласност на измене дела плана Малог Лимана и локације на углу Радничке и Стражиловске, где приватни инвеститор треба да зида вишеспратницу.

Одлуком одборника Душан Радојичић наставља да обавља функцију директора ЈКП “Пут-а”, а усвојен је и план дела Футога где се планира изградња вртића, прихватилиште за бескућнике, новог средњошколског дома, и цркве у Улици Соње Маринковић и Моше Пијаде. Одборници су разматрали и извештаје о раду културних установа у 2020. години и план рада Апотекарске установе за 2021. годину.

Слађана Аничић Илић

Фото: Слободан Шушњевић

Пише:
Пошаљите коментар