Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Skupština grada Novog Sada dala zeleno svetlo za četvrti most

18.06.2021. 15:46 15:54
Piše:
Foto: Grad Novi Sad

Skupština grada Novog Sada usvojila je plan generalne regulacije novog, četvrtog mosta koji je planiran u produžetku Bulevara Evrope, za koji je glasala većina odbornika, niko nije bio protiv, a odbornici DSS-a bili su uzdržani.

Pred sednicu Skupštine novinarima se obratio zamenik gradonačelnika Milan Đurić koji je istakao da će na sednici biti razmatrano više važnih tačaka koje se odnose na razvoj grada od kojih je jedna od najvažnijih usvajanje planskog dokumenta, koji će omogućiti izgradnju mosta u produžetku Bulevara Evrope sa pristupnim saobraćajnicama.

- To je projekat koji ima nacionalni značaj. Položaj mosta je u skladu sa važećim Prostorinim planom grada Novog Sada kao i sa svih sedam prethodno usvojenih generalnih planova, a ideja o tom mostu i trasi saobraćajnog pravca koji sada nazivamo Bulevar Evrope datira još iz 1951. godine – kazao je tom prilikom Đurić.

On je dodao da opravdanost njegove izgradnje najbolje pokazuju statistički podaci od prošle godine koji govore o tome da Novi Sad raste, da ima više od 400.000 stanovnika i 120.000 registrovanih vozila i da ovakav rast zahteva četvrti most koji će omogućiti rasterećenje najopterećenijeg putnog pravca u gradu, od Mosta Slobode, do Želelezničke stanice, duž Bulevara oslobođenja. Sve raskrsnice, kako je dalje rekao na tom potezu su pod velikim saobraćajnim pritiskom. Takođe, most će povezati državne puteve, Srem, Mačvu, Posavinu i Semberiju sa Bačkom i olakšati stanovnicima ovih regija pristup Novom Sadu i povezaće se sa Fruškogorskim koridorom.


Protest neposredno pred početak Skupštine

Protest građana održan je ispred zgrade Skupštine Vojvodine, neposredno pred početak zasedanja gradskog parlamenta. Građani su razvili trasnparent ispred ulaza u Skupštini, na kojem je pisalo “Priroda građanima/Stop investitori, stop uzurpatori”. Iz neformalne inicijative “Dunavac Šordoš“ su ukazali na potrebu da se Novi Sad razvija na održiv način, a ne na uštrb prirodne i kvaliteta građana. Najavili su nova okupljanja i tužbe protiv grada Novog Sada.


Most će kako je Đurić pojasnio biti građen u produžetku Bulevara Evrope, ići će preko Šordoša i Ribarskog ostrva, do obilaznice u Sremskoj Kamenici. Povezaće uličnu mrežu Novog Sada sa sremskom stranom kao i međunarodni put, E 75, sa budućim Fruškogorskim koridorom.

- Na ovom projektu se ubrzano radi i sa kineskim partnerima , Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je već potpisalo Memorandum na osnovu kojeg je započeta izrada tehničke dokumentacije. Generalni projekat je završen i na njega je republička Reviziona komisija dala pozitivno mišljenje. Ukupna dužina mosta sa navoznim rampama iznosi 2,4 kilometra, a poprečni profil mosta čine dva kolovoza sa po dve saobraćajne trake i obostrane pešačke i biciklističke staze i ovo će biti prvi most koji će imati biciklističku infrastrukturu – kazao je Đurić novinarima.

Na sednici grada najviše se ipak polemisalo upravo o planu izgradnje novog mosta, a tom prilikom je predsednik gradskog odbora DSS-a Bojan Radojević kazao da je odbornička grupa DŠ po tom pitanju uzdržana iz nekoliko razloga.

- Smatramo da plan ima manjkavosti, a izgradnja novog mosta predstavlja  dobru stvar. Po nama most je predviđen tako da pasarela, odnosno vijedukt kreće znatno ranije od samog mosta kako bi se dobila denivelacija u Ulici Despota Stepana. Time će stanovnici na tom potezu biti ugroženi, jer će visina mosta zaklanjati pogled, biće im buka i oni su tokom uvida reagovali. Zatim, Novi Sad nema prevashodnu korist od mosta, jer je to od nacionalnog značaja i biće orijentisan ka tranzitnom saobraćaju – kazao je Radojević.  Ne slažu se kako je rekao sa trenutnim rešenjem saobraćaja u gradu, jer je model orijentisan prema automobilima. Suština je da se smanjuje infrastruktura i da se omogući prevoz na neki altenativni prevoz, pre svega na javni gradski saobraćaj ili biciklistički.


Botanička bašta  u Petrovaradinu

Đurić je  objasnio  odluku po kojoj Grad namerava da od “NP “Fruška gora” preuzme jednu parcelu u Petrovaradinu za potrebe buduće botaničke bašte, koja je planirana u podnožju Petrovaradinske tvrđave, iza Lovotursa. Đurić je pojasnio da će ona služiti za istraživanje, omogućiće stručnu edukaciju, saradnju sa drugim institicijama u zemlji i inostranstvu i za uživanje, odmor i rekreaciju.


- Naši članovi i simpatizeri koji stanuju uzvodno u Futogu i Begeču u 21 veku skelom prelaze Dunav, te je za prostorni plan za organizuaciju prostora Srbije bilo daleko značajnije da se naprave mostovi koji su uzvodno – zaključio je Radojević.

Snežana Mušicki, šefica Odborničke grupe SRS- kazala je da ova stranka podržava izgradnju mosta, ali da se ne slaže sa Generalnim planom jer se gradi stihijski.

- Treba da budemo zahvalni građanima što imamo tu priliku da raspolažemo sa njihovim novcem. Mi se ne slažemo sa tim što se gradi na uštrb kvaliteta žvota u gradu. Sve je manje parking prostora, zelene površine - kazala je na juče održanoj Skupštini grada Mušicki.


Uslovi za dolazak “Nideka”

Odbornici su doneli odluku da se proda 126.085 metara kvadratnih zemljišta u radnoj zoni Sever 4, “CTP Invest Beograd” za potrebe realizacije investicija japanskog giganta “Nidek” koja pravi elektro – motore, a na osnovu čega će grad Novi Sad prihodovati skoro 600 miliona dinara. Zamenik grdonačelnika Milan Đurić je objasnio da će pogon u Srbiji biti jedan od najvećih proizvodnih centara japanske kompanije u Evropi, gde će godišnja proizvodnja biti između 200.000 i 300.000 jedinica do 2023. godine.

- Dolazak svetskog brenda, giganta predstavlja istorijsku prekretnicu za Novi Sad. Japanska kompanija zaposliće nekoliko stotina radnika samo u prvoj fazi svog investicionog ciklusa. Takve investicije imaju nesagledivo velik značaj jer zahvaljujući prihodima na zarade i od poreza na imovinu gradimo nove puteve, vrtiće, škole. Očekujem da će u narednim mesecima na toj lokaciji već započeti gradnja poslovnih hala i za potrebe proizvodnih pogona -  rekao je zamenik gradonačelnika.


Odobrnici su dali zeleno svetlo i izmeni plana u Ledincima zbog izgradnje objekta javne namene u Zmaj Jovinoj ulici, kao i izmeni plana Salajke zbog izgradnje novog objekta u Ulici Jovana Cvijića 38.  Usvojen je i predlog za izradu plana Starog Majura kojim bi se ovaj deo Petrovaradina zaštito kao kulturno-istorjska celina, potom izmena plana generalne regulacije Mišeluka sa Ribnjakom, kao i dela plana ulaznog pravca Novi Sad - Rumenka, zbog gradnje jednog privrednog objekta. Data je saglasnost na izmene dela plana Malog Limana i lokacije na uglu Radničke i Stražilovske, gde privatni investitor treba da zida višespratnicu.

Odlukom odbornika Dušan Radojičić nastavlja da obavlja funkciju direktora JKP “Put-a”, a usvojen je i plan dela Futoga gde se planira izgradnja vrtića, prihvatilište za beskućnike, novog srednjoškolskog doma, i crkve u Ulici Sonje Marinković i Moše Pijade. Odbornici su razmatrali i izveštaje o radu kulturnih ustanova u 2020. godini i plan rada Apotekarske ustanove za 2021. godinu.

Slađana Aničić Ilić

Foto: Slobodan Šušnjević

Piše:
Pošaljite komentar