clear sky
3°C
21.02.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Систем мобилне наплате на шест пијаца

03.10.2020. 13:41 13:44
Пише:
Фото: Дневник/ Филип Бакић

Информационе технологије умногоме олакшавају посао, како појединцима, тако и фирмама, институцијама и јавним предузећима.

Комплетан ИТ систем у ЈКП „Тржница” је добио озбиљнију ноту 2009. године, када је уведено радно место стручног сарадника за информатичке послове, док је 2014. године систематизацијом регистрован као Служба за информатичке послове и видео-надзор.

– Наш посао је да водимо евиденцију и рачуне у читавом информационом систему, што обухвата целокупни рачунарски систем, рачунаре, периферну опрему, целокупну мрежну пасивну и активну опрему, системски и апликативни софтвер који је у нашем власништву, а веома нам је битан за наплату, као и одржавање сајта и све то изискује доста посла – каже за „Дневник” шефица Службе за информатичке послове и видео-надзор ЈКП „Тржница” Сандра Миљанић. – Најбитније нам је да одржавамо посебан систем за наплату, односно сервер с базом која обухвата све податке у вези с том наплатом. Од 2013. године је од Футошке пијаце кренуо пилот-пројекат система мобилне наплате, да би се показао као веома добро решење. Временом смо га имплементирали на шест пијаца. Да би све добро функционисало успут је требало спојити нашу централу са свим пијацама оптичком мрежом. Видели смо да ту има предности генерално за пренос свих података, видео-надзор и слично...

Како каже, пројекат је завршен на Најлон пијаци 2017. године и она је  последња уведена у систем мобилне наплате јер је била најкомпликованија, с обзиром на то да је простор велики, а продаја се ради другачије него на осталим пијацама.

– Морали смо да уведемо и мобилне касице на Најлону, те наплаћивачи иду заједно с телефоном и касицом и на лицу места издају рачун закупцима – прича наша саговорница. – Свака служба има свој део на серверу за чување података и запослени редовно морају да бекапују своје податке, што је веома битно за нашу службу. Имали смо инцидент 2016. године, када смо били мета хакерског напада, и тада се показало колико је у ствари бекап битан, захваљујући којем смо за једно поподне успели да повратимо све што је било изгубљено.

По њеним речима, „Тржница” има свој сајт, кодиран је и рађен од нуле, није купљен већ је власништво саме фирме. Његова основна улога је информисање грађана, пре свега кроз пијачни барометар, о ценама воћа и поврћа на пијацама.

– Мали пољопривредни произвођачи и препродавци свежих животних намирница своје цене формирају према пијачном барометру „Тржнице” – каже Сандра Миљанић. – Друга ствар су огласи на ауто-пијаци, коју смо ажурирали на недељном нивоу до марта, када су пијаце почеле да се затварају. Тада смо тај простор за оглашавање уступили нашим редовним закупцима, да би огласили своје радње, тезге и оставили контакте својим купцима који су их до тог врмена могли налазити на пијаци. До пре две године „Тржница” је могла рачунати на подршку Града, кроз капиталне субвенције, за обнављање техничке опреме и видео-надзора.

Систем је стабилан, а како каже наша саговорница, у последњих неколико година обновили су опрему, ставили нове сервере, али увек има простора за дораду и праћење нових информационих технологија које се веома брзо мењају.        

I.Bakmaz

Пише:
Пошаљите коментар