Продавница Бохемија кристала донела део света у Нови Сад
Чешки кристал Бохемија вероватно већину подсећа на оне старе витрине ормара, које су наше баке врло савесно чувале и све је деловало као да их отварају само за посебне прилике.
Стакларија – тако су звали тај део. А онда у свету савремених технологија, својеврсног такмичења у покретању уносног бизниса и нечега модерног, један мастер економиста, наш суграђанин Владимир Сивачки, након низа година без посла у струци, опредељује се за специфичан подухват – отвара продавницу Бохемија кристала и предмета од кристалног стакла. Тај кутак понео је име „Мелисанти”, а једино што не чини супротност у односу на савремени свет јесте чињеница да је смештен у Улици Николе Пашића, старом градском језгру и најужем центру, који чувају јединственост.
– Основна идеја била је бити јединствен, радити нешто чега нема на тржишту, али да то буде ексклузивнија, скупља роба – објашњава Владимир Сивачки. – „Рогашка кристал” и моја „Мелисанти” тренутно су две продавнице у Новом Саду, јединствене и на територији целе Србије. Да бих покрио тржиште, направио сам интернет сајт са онлајн шопом, па људи из целе земље могу да поруче робу и брзо је добију. Спојио сам струку и љубав према уређењу ентеријера. Можда не делује тако, али тај посао доста је везан за економију: овде сам и директор и продавац, све.
Ипак, прва асоцијација на Бохемија кристал, онај китњасти, брушени, скуп и изузетно тражен 70-их и 80-их година прошлог века, није оно што Сивачки има у својој радњи. Он се определио за сведене облике, једноставнији дизајн, у складу са временом у којем живимо. У избору Бохемија кристала заступљени су предмети за свакодневну употребу – чаше, чиније, вазе, шољице за кафу, чак и кристални сатови. Ту су и сервиси за ручавање од порцелана, етажери за колаче, тацне, стоне лампе... Сивачки духовито примећује да је 90 одсто понуде намењено женама, али зато боце за виски, декантери за вино, па чак и винске чаше, могу више да послуже мушкарцима. Занимљиве су и наменске чаше за парове – по две, са брушеним мотивом срца. Људи долазе најчешће у потрази за поклоном, а искуство показује да су спремнији да издвоје новац за нешто луксузније.
– Мени су сви предмети једнако драги, јер ово је мој животни пројекат у који сам уложио целог себе и породичну уштеђевину. Пошто је већина производа машински рађена, могао бих да издвојим позлаћене артикле, не због личне естетике, него зато што је то ручни рад. Према реакцијама, рекао бих да су људи с радошћу дочекали отварање оваквог локала. Свако ко је имао срећу и прилику да посети Праг могао је на сваком кораку да види да је Бохемија кристал дупло скупљи него код мене. Зато кажем да је сада део света дошао овамо, што је и била идеја када сам отварао радњу. Праве резултате свог подухвата очекујем након две до пет година. Успех неће доћи одмах, потребно је време, а за време је потребно стрпљење – закључује Владимир Сивачки.
Б. Павковић