Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Преваре СМС порукама поново популарне

02.03.2018. 11:07 11:11
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

Удружење за заштиту потрошача Војводине има за циљ информисање, заштиту интереса потрошача, саветовање и пружање правне помоћи грађанима који имају проблем при решавању рекламација, али брине и о квалитету услуга.

 По речима правног саветника у Удружењу Марка Драгића, та организација пружа бесплатну правну помоћ грађанима када се рекламација коју су упутили трговцу одбије или исход није задовољавајући и саветује их о даљим корацима и упућује надлежним испекцијама као што су Ветеринарска, Пољопривредна и Санитарна.

Притужбе се најчешће односе на одећу, обућу и техничке артикле, као и мобилне телефоне. Како каже Марко Драгић, трговци често намерно избегавају да информишу грађане о њиховим правима.

– Већина потрошача не зна која права имају приликом куповине – каже Драгић. – Уколико артикал не одговара опису и квалитету, потрошач има право у првих шест месеци на замену, поправку или повраћај новца. Након истека пола године од куповине остаје само право на замену или поправку, али у том случају трговац не сме да поправи производ без сагласности купца.

У последње време поново су постале актуелне преваре путем СМС порука којима се захтева да се посете неки сајтови и да се корисник региструје приликом приступа.

– Најчешће се тражи од корисника да уплати одређени кредит на неки број телефона или новац на текући рачун, а није ретко да се тражи позивање одређеног броја телефона – каже Драгић, и додаје да тим путем грађани могу изгубити значајну своту новца коју више не могу вратити.

Пошто Удружење за заштиту потрошача у таквим случајевима није надлежно, а трећа лица немају право да добију те информације, неопходно је да се оштећени суграђани обрате поверенику за заштиту података о личности.

Из Удружења саветују потрошаче да се што боље информишу о својим правима и о обавезама продаваца, као и да се не устручавају да потраже правну помоћ уколико сматрају да су оштећени.

С. Ковач

Пише:
Пошаљите коментар
Мобилни корисници потпуно незаштићени од СМС злоупотреба

Мобилни корисници потпуно незаштићени од СМС злоупотреба

03.11.2017. 11:21 11:25