Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ПРЕ ПУТОВАЊА ПРОВЕРИТЕ ГУМЕ Ево шта саветују вулканизери

14.07.2023. 11:34 11:38
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

Током сезоне летњих одмора многи на удаљене дестинације путују породичним аутомобилима. Како би безбедност била загарантована, а непријатне ситуације избегнуте, пожељна је детаљна контрола четвороточкаша.

Према речима аутоелектричара Тибора Тота, који се одржавањем аутомобила бави скоро три деценије, а вулканизерством последњих пет година, његов годишњи одмор почиње кад се другима заврши. Посла је у овом периоду много што не треба да чуди.

– Пре 29 година почео сам да радим као аутоелектричар на уградњи клима, потом сам проширио посао на електронику и ширу аутоелектрику, па механику – рекао је за „Дневник” Тот. – Како бисмо клијентима пружили комплетну услугу, посао смо на крају проширили на вулканизерство и сада радимо све осим фарбарско-лимарских послова.

Када је замена зимских гума летњим постала обавезна, потреба возача за вулканизерима знатно је увећана. Муштерије су се, како је рекао Тот, редовно жалиле на дуге редове пред вулканизерским радионицама, што га је покренуло да прошири посао. Сада и фирме, у чијем власништву је више возила, могу да закажу термин и избегну велике гужве.

– Свака конкретна услуга има своју цену, па тако замена амортизера или силен блока по страни кошта 3.000 динара, замена спона 1.200 по страни, док сат уопштених послова наплаћујемо 2.000 – објаснио је Тибор Тот. – Цена монтаже и демонтаже точка, у зависности од величине фелне, креће се од 250 до 400 динара по комаду, док балансирање точка може да кошта 300 динара, ако је фелна челична, а максимална цена је 500 динара, што се односи на алуминијумске фелне, теретна возила и yipovе. У истом распону креће се и цена монтаже и демонтаже гуме, односно замена зимске летњом и обрнуто.

Поправка тјублес гуме чеповањем кошта 400 динара, али мајстори у радионици нашег саговорника избегавају привремено крпљење гуме, јер се, како напомињу, клијенти често врате незадовољни, јер гума „пушта” на месту где је чеп, па је вулканизирање гуме једино трајно решење.

– Кад се у гуму, на пример, забоде ексер ми је не чепујемо, већ поставимо флеку изнутра, а сирову гуму споља, те запечемо на пегли – описао је процес вулканизирања Тибор Тот, додајући да та услуга кошта 1.200 динара, као и да се монтажа и демонтажа плаћају додатно. – Исправка челичне фелне стаје 1.000 динара, а алуминијумске 1.500, док је замена тјублес вентила 100 динара.

Због великог броја рупа на нашим путевима најчешће страдају трапови (вешања) аутомобила, од ког зависи способност за контролу и стабилност возила, али и гуме. Стручњаци кажу да је честа грешка возача и занемаривање закона о обавезној замени гума, те лети користе зимске, које су на врелом асфалту млитаве и меке, због чега је и одзив на волану изузетно лош. С друге стране, коришћење зимских гума препоручује се чим спољашња температура падне испод седам степени, без обзира што нема снега на коловозу.

Текст и фото: Д. Клашња

Пише:
Пошаљите коментар